۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
شفافیت در امور اقتصادی مانع از هدر رفت منابع می شود
نماینده مردم خدابنده در مجلس:

شفافیت در امور اقتصادی مانع از هدر رفت منابع می شود

حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: شفافیت در امور اقتصادی مانع از هدر رفت منابع کشور خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با اشاره به رفع عارضه های اقتصادی کشور گفت:یکی از عارضه های اقتصادی، شفافیت در توزیع منابع کشور است. از این رو آنهایی که در کشور ارتباطات و دسترسی بیشتری به رانت اطلاعات دارند، به میزان بیشتری متنعم می شوند که این مسئله پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه این شرایط باعث می شود تا منابعی که به سختی به دست آمده در محل هایی هزینه شود که اثر وضعی برای کشور ندارد، ادامه داد: این مسئله باعث می شود تا ما در گستره کشور از حیث مسائل زیرساختی اقتصاد ضعف داشته و نتوانیم معضلاتی همچون تورم را کنترل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به نظر بنده دولت به این مشکلات احاطه ندارد و از همه ظرفیت های کشور برای رفع مشکلات استفاده نمی کند.

نماینده مردم خدابنده با بیان اینکه دولت باید از روزمرگی خود دست بردارد، بیان کرد:در این شرایط ارزش پول ملی رو به کاهش است و از سوی دیگر ارزش پولی خارجی در حال افزایش. همچنین هر آنچه که حوزه مصرفی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده است و مردم به جای اینکه بروند و تلاش کرده و شغل ایجاد کنند، به شغل های کاذبی که ساکن و درآمدزاست، پرداخته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از جامعه بدون زحمت از رانتی که در عرصه اقتصاد وجود دارد، درآمد کسب می کنند، ادامه داد: این افراد بدون اینکه صلاحیت آن کار را داشته باشند به این درآمد دست پیدا می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وقتی ساختارهای اقتصادی کشور درست نباشد، ماحصل کار اختلافات فرهنگی خواهد شد، بیان کرد: در این شرایط و در گذر نسلی می بینیم که نسل بعدی خیلی فرمانبرداری لازم را ندارد بنابراین وقتی برای اینگونه موارد استراتژی واحدی نداشته باشیم دیگران برای این موضوعات استراتژی تعریف می کنند.

وی تاکید کرد: ما عملا از سرمایه های ملی مان برای تربیت سرمایه انسانی استفاده نمی کنیم و ماحصل این رویکرد خروج افراد از حیث علمی از کشور است و باید معضلات بخش اقتصادی را برطرف کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه بخش اعم از بخش صنعت و کشاورزی این ناترازی اقتصادی قابل مشاهده است، اظهار کرد: به واقع ما افراد و نیروی انسانی ماهری در کشور داریم و اما از همه ظرفیت ها در بخش های اقتصادی استفاده نمی شود.

نماینده مردم خدابنده در ادامه درباره راهکارهای کوتاه مدت مهار تورم بیان کرد: به اعتقادبنده رئیس جمهور باید با مردم در این بخش صحبت کند، رئیس جمهور باید واقعیات اقتصادی را با مردم درمیان بگذارد، در این شرایط مردم خودشان امورات را تنظیم خواهند کرد. ما باید به مردم بگوییم که نتوانستیم برخی از کارها را انجام دهیم تا مردم تعبیر دیگری از مسائل نداشته باشند.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha