۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
آثار مهار تورم را نمی‌بینیم| ضرورت حرکت معقول و سنجیده تر دولت در رشد تولید
نیکزاد در گفتگو با بازار:

آثار مهار تورم را نمی‌بینیم| ضرورت حرکت معقول و سنجیده تر دولت در رشد تولید

اردبیل- نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر آثار مهار تورم را در جامعه نمی‌بینیم و دولت سیزدهم باید معقول‌تر و سنجیده‌تر از این در حوزه مهار تورم و رشد تولید حرکت کند.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مجلس آماده تصویب قوانین در راستای مهار تورم و رشد تولید است که در این زمینه امیدواریم همکاری بیشتر دولت را شاهد باشیم تا تورم لجام گسیخته، ناترازی ارزی و بودجه ای، افزایش هزینه های دولت و... کنترل شده و آثار مهار تورم را به عینه در جامعه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید دولت به سمت چابک سازی حرکت کند تا با کاهش هزینه های خود به مهار تورم کمک کرده و زمینه تسهیل گری در حوزه کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی را به شکل واقعی فراهم کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد مشکل به وجود آمده برای بازاریان در پرداخت مالیات گفت: قرار شد با تفویض اختیار به مدیران استانی اعمال تبصره ماده ۱۰۰ به صورت استانی بوده و زمینه کاهش دغدغه های اصناف و بازاریان را شاهد باشیم.

راه اندازی اندیشکده مرکز پژوهش های مجلس در اردبیل

نیکزاد افزود: با قول های مساعدی که مسئولان امور مالیاتی دادند، بازار اردبیل دوباره رونق گرفته و شرایط عادی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی از راه اندازی سومین اندیشکده مرکز پژوهش های مجلس بعد از اصفهان و تبریز، در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این اندیشکده سعی بر این است تا از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه ها در ارائه طرح های مجلس استفاده شود.

نیکزاد از اجرای طرح های بزرگ صنعتی نظیر آهن اسفنجی، تولید فولاد، تولید تایر، پتروشیمی و آرتاپلاست در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: بانک های عامل بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این طرح ها پرداخت کردند.

وی ضرورت همکاری بانک های بخش خصوصی را در پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی یادآور شد و بیان کرد: مشکل بخشی از واحدهای صنعتی تأمین آب و برق بوده که با احداث پست های جدید و انتقال آب از حقابه های مجاور امیدواریم در تأمین آب واحدهای صنعتی مشکلات و دغدغه ها رفع شود.

پنج درصد باقیمانده راه آهن اردبیل اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان می خواهد

نیکزاد از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: مهمترین پیگیری ما در این سفر به سرانجام رسیدن راه آهن اردبیل – میانه در نیمه اول سال است که انتظار می رود این مساعدت و کمک در اذهان مردم اردبیل به یادگار بماند.

وی بودجه امسال راه آهن را ۷۳۰ میلیارد تومان از منابع و ردیف های ملی اعلام کرد و گفت: تنها ۱۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات تخصیص یافته و مابقی هنوز به استان ابلاغ نشده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پیشرفت راه آهن اردبیل را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: پنج درصد باقیمانده اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان می‌خواهد تا شرایط تکمیل و افتتاح واقعی راه آهن اردبیل – میانه را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha