۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
حقوق‌ مستاجرها با میزان افزایش اجاره بها تناسبی ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حقوق‌ مستاجرها با میزان افزایش اجاره بها تناسبی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها باید منابع لازم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را تامین کنند، از فاصله میزان حقوق‌ها با قیمت خانه‌ واجاره بها انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صمدالله محمدی با انتقاد از عدم تناسب میان افزایش حقوق‌ها و افزایش قیمت کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی، گفت: متاسفانه مردم در حوزه معیشت دچار مشکلات شده‌اند چراکه افزایش حقوق‌ها در سال جاری با افزایش قیمتها و تورم همخوانی ندارد، به همین دلیل دولت باید جدی‌تر پای کار آمده و برای تثبیت قیمت‌ها اقدام سریع داشته باشد البته محدودیت منابع دولتی را درک می کنم اما انتظار این است با مدیریت نرخ تورم کاهش یابد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از اجاره بهای سنگین و روند رو به افزایش این مسئله در تمامی شهرها و روستاهای کشور، افزود: متاسفانه درآمد اکثر مردم با قیمت‌های مسکن برای خرید و حتی اجاره خانه‌ها همخوانی ندارد و فاصله حقوق‌ اکثر خانوارها با قیمت خانه‌ها به اصطلاح از فرش تا عرش است.

وی مطرح کرد: به‌یقین اگر دولت قوانین مصوب مجلس همچون «قانون جدید مربوط به ساماندهی اجاره بها»، «قانون مالیات بر خانه‌های خالی» و «قانون جهش تولید مسکن» را به خوبی اجرایی کند، گشایش‌های قابل‌ملاحظه‌ای در حوزه مسکن شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع مهم همراه کردن بانک‌ها برای تامین مالی بخش مسکن به منظور اجرای «قانون جهش تولید مسکن» و همچنین دریافت مالیات از احتکارکنندگان مسکن را با جدیت پیگیری خواهد کرد تا توسط دولت اجرا شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha