۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
ایران در رتبه ۱۸ تولید شکر جهان

ایران در رتبه ۱۸ تولید شکر جهان

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران به لحاظ تولید چغندرقند رتبه ۱۱، تولید نیشکر رتبه ۲۱ جهان و تولید شکر رتبه ۱۸ جهان را داراست.

به گزارش بازار، پیمان حصادی اظهار داشت: کشت بهاره چغندرقند در سال جاری بیش از ۷۰ هزار هکتار انجام شده که با توجه به افزایش عملکرد، تولید نزدیک به پنج میلیون تن محصول را می‌توان پیش‌بینی کرد.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۱۳ هزار هکتار چغندرقند (۹۲ هزار هکتار کشت بهاره و ۲۱ هزار هکتار کشت پاییزه) و ۸۴ هزار هکتار نیشکر کشت شده بود که در مقایسه با سال ماقبل (۱۴۰۰) حدود ۷ درصد در میزان سطح زیرکشت چغندرقند و حدود ۴.۵ درصد در میزان کشت نیشکر کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: سال زراعی گذشته میانگین عملکرد تولید چغندر پاییزه حدود ۶۶ تن در هکتار و چغندر بهاره ۵۸ تن در هکتار بوده که در مجموع میانگین عملکرد تولید چغندرقند بهاره و پاییزه ۵۹ تن در هکتار بود. امیدواریم امسال نیز این میانگین تولید با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل حفظ شود.

حصادی با بیان اینکه به طور معمول محصول چغندرقند سالیانه در ۲۱ استان کشور کشت می‌شود، بیان کرد: عمده کشت این محصول مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس و همدان است.

کد خبر: ۲۲۵٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha