۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
نشست مدیران سازمان امور مالیاتی با اعضای اتاق اصناف ایران

نشست مدیران سازمان امور مالیاتی با اعضای اتاق اصناف ایران

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با اتاق اصناف ایران؛ گفت: تکریم مؤدیان و اتقان در تصمیم گیری از راهبردهای اصلی نظام مالیاتی است.

به گزارش بازار، نشست هم اندیشی صمیمانه با حضور رئیس‌کل سازمان، معاون درآمدهای مالیاتی، جمعی از مدیران ستادی و همچنین اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در خصوص آخرین تحولات و وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برگزار و تدابیر لازم برای رفع موانع و تسهیل استفاده حداکثری از این تبصره اتخاذ گردید.

بر اساس این گزارش، در روزهای پایانی موعد ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱۰۰ صاحبان مشاغل و در راستای رویکرد تعاملی با مؤدیان و مالیات ستانی عادلانه با حضور دکتر محمد هادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاون درآمدهای مالیاتی، جمعی از مدیران ستادی و همچنین حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران و سایر اعضای این اتاق، در خصوص آخرین وضعیت و آمار دریافتی تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ بحث و تبادل نظر شد و تدابیر لازم برای بهبود وضعیت موجود و تسهیل استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی این تبصره اتخاذ گردید.

سبحانیان در این جلسه با اشاره به اینکه مؤدیان محترم مالیاتی و مردم بایستی از مزایا و تسهیلات استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ بیشتر مطلع شوند، تصریح کرد: رویکرد سازمان مبتنی بر تسهیل گری، بهبود محیط کسب‌وکار و تکریم مؤدیان است و بر همین اساس، با تغییراتی که در دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ امسال اعمال شده، به اصناف و کسبه‌ای که برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مشمول این موضوع می‌باشند، استفاده حداکثری از این ظرفیت قانونی توصیه می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش سطح آگاهی مؤدیان و تسهیل ارائه خدمات به آنان شود حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک و هم‌اندیشی متعدد فی‌مابین سازمان و اصناف از جمله اقدامات مهمی است که تداوم خواهد داشت تا ابهامات و دغدغه‌های موجود برطرف شود.

وی در ادامه تکریم مؤدیان و اتقان در تصمیم‌گیری را از راهبردهای اصلی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: ما در کنار فعالان اقتصادی هستیم و از همراهی و همکاری مؤدیان گرامی و هماهنگی و همفکری اصناف در خصوص مسائل و موضوعات مالیاتی تشکر می‌کنم و تقاضا دارم دست‌اندرکاران اصناف، رویکرد تعاملی نظام مالیاتی را بیش از گذشته برای مؤدیان محترم مالیاتی تبیین نماید.

سبحانیان در این نشست با تأکید بر اینکه افرادی که فرم تبصره ماده ۱۰۰ برایشان بارگذاری شده، اما فرم مذکور را نپذیرند، جزو مؤدیان پر ریسک قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: مؤدیانی که تا روز سه شنبه ۲۳ خردادماه فرم مذکور برایشان بارگذاری نشود، موظف‌اند اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.

گفتنی است در این نشست، آخرین وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی، تشریح نحوه محاسبه مالیات، سازوکارهای بارگذاری فرم تبصره مذکور، تعدیل ضرایب در مورد مشارکتی‌ها و موارد خاص مثل تنظیم بازار و نظایر آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تدابیر لازم برای حل و فصل آن‌ها اتخاذ و مقرر گردید با تشکیل تیم کارشناسی مشترک بین دو طرف، مباحث مطروحه در راستای تسهیل انجام تکالیف قانونی مؤدیان جمع بندی و نهایی شود.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha