۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
سرمایه‌گذاران در حوزه پسماند از مالیات معاف می‌شوند

سرمایه‌گذاران در حوزه پسماند از مالیات معاف می‌شوند

رئیس‌کل امور مالیاتی کشور، دستورالعمل مواد (۴) و (۵) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، در دستورالعمل ابلاغی رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به ماده (۴) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ مبنی بر «سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی، معاف از پرداخت مالیات می‌باشد. قراردادهای خرید تضمینی برق از تأسیسات مذکور و عوارض مندرج در ماده (۲) این قانون نیز مشمول این معافیت‏ها است» و همچنین ماده (۵) قانون مزبور مبنی بر «به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند مالیات مستقیم کلیه فعالیت‏های مرتبط با مدیریت اجرائی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع با نرخ صفر محاسبه می‌شود.»، بر ایجاد وحدت رویه در اجرای مقررات مذکور توسط ادارات امور مالیاتی سراسر کشور تأکید شده است.

گفتنی است مطابق این دستورالعمل، اعمال نرخ صفر مالیاتی بابت هر یک از فعالیت‏های شش‌گانه شامل تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند عادی به صورت مجزا امکان‏پذیر است.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha