۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
ارز به واردات دام از سیستان وبلوچستان تعلق می گیرد
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

ارز به واردات دام از سیستان وبلوچستان تعلق می گیرد

زاهدان- مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: به منظور رونق واردات دام در سیستان و بلوچستان جهت تامین گوشت مورد نیاز کشور ارز به این بخش تعلق خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، صدرالله دولت در نشست با فعالان اقتصادی تولید گوشت قرمز، واردکنندگان دام، مدیران کشتارگاه ها و واحدهای بسته‌بندی گوشت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به خاطر داشتن مرز مشترک با کشورهای نظیر پاکستان و موقعیت بازارچه‌های مرزی ظرفیت قابل توجهی برای واردات دام و در نتیجه تامین نیاز کشور به گوشت قرمز به جای طی مسیر طولانی واردات از دیگر کشورها را دارد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه ضروری است با همت والای مسئولان استانی در قالب یک برنامه منظم و دقیق به پروار، کشتار و بسته بندی حدود ۵۰۰ هزار راس دام اندیشیده شود تا ماحصل همه اقدامات منجر به عدم واردات گوشت منجمد از کشورهای دیگر شود.

دولت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی تبدیل استان سیستان و بلوچستان به هاب قرنطینه دام را در اولویت دارد، تصریح کرد: به منظور رونق واحدهای پرواربندی در این استان نگرانی در زمینه نهاده های دامی وجود ندارد و تمام ظرفیت های ملی برای حمایت از این بخش مهیا است.

وی بیان کرد: توسعه واحدهای بسته بندی گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان جهت وکیوم ضروری است.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha