۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
پیش بینی بازار خودرو تا سال ۲۰۲۷| خودروسازان آلمانی پرچمدار بدعهدی شدند
بازار بررسی می کند

پیش بینی بازار خودرو تا سال ۲۰۲۷| خودروسازان آلمانی پرچمدار بدعهدی شدند

براساس مطالعات یک موسسه تحقیقاتی بازارهای بین المللی با در نظر گرفتن قیمت میانگین جهانی هر دستگاه خودرو سواری، از سال جاری تا ۲۰۲۷ به طور سالانه برای هر هزار دلار، سه صدم، قیمت خودرو افزایش می یابد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی یک موسسه تحقیقاتی تحلیل داده به بررسی وضعیت بازار خودرو طی یک بازه ده سال پرداخته است. براساس گزارش این موسسه روند رشد قیمت خودرو از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشته است. اما کمبود تراشه، محدودیت منابع مواداولیه و همه گیری کرونا در زمان مذکور منجربه کاهش تولید و افزایش قیمت در بازارهای جهانی شد. طی دو سال گذشته وضعیت قیمت خودرو در بازارهای جهانی مسیر آهسته نزول را در پیش گرفته است. چرا که در دوران پسا کرونا زنجیره تامین جهانی با بهبود شرایط توانست میزان تولید خودرو را افزایش دهد.

براساس مطالعات انجام شده در بازارهای بین المللی با در نظر گرفتن قیمت میانگین جهانی هر دستگاه خودرو سواری، از سال جاری تا سال ۲۰۲۷ به طور سالانه سه صدم هزار دلار قیمت خودرو افزایش خواهد یافت. البته این افزایش قیمت به صورت مداوم رخ نمی دهد، چرا که وضعیت قیمت خودرو در بازارهای جهانی روند افت و خیز را دنبال می کند.

این پیش بینی براساس اطلاعات تولید و فروش خودروهای سواری، خودروهای کوچک، خودروهای متوسط، خودروهای اس یو وی، خودروهای اسپورت و ون ها انجام شده است. بنابراین وضعیت رشد قیمت خودروهای سنگین در این پیش بینی قرار ندارد، گفتنی است که جبر افزایش قیمت ناشی از تورم جهانی به زنجیره تامین خودروسازان در این پیش بینی لحاظ شده است.

پیش بینی بازار خودرو تا سال ۲۰۲۷| خودروسازان آلمانی پرچمدار بدعهدی شدند

همچنین باید اشاره داشت که این پیش بینی شامل خودروهای مستعمل نمی شود، چرا که ارتقا استاندارد آلایندگی به یورو۷ زمینه افزایش قیمت خودروها را در بازار جهانی فراهم کرده است. باتوجه به اینکه مسئله کمبود جهانی نیمه‌ رساناها یا «تراشه‌ها» در صنایع خودروسازی بهبود نیافته، اکثر خودروسازان در دنیا با «تعهد معوق» ناشی از کمبود مذکور مواجه هستند. خودروسازان آلمانی پرچمدار تعهد معوق به مشتریان طی دو سال اخیر هستند، گفتنی است که به طور متوسط هر خودرو جدید ۱۵۰۰ عدد نیمه رسانا دارد، بنابراین نمی توان انتظار داشت که امسال رشد تولید خودرو در جهان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۵٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha