۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن با اعتبارسنجی

پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن با اعتبارسنجی

­مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن و با اعتبارسنجی خبر داد.

به گزارش بازار، سعید شمسی نژاد با اشاره به افزایش ۹۱ درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در سال گذشته، گفت: پرداخت وام بدون ضامن در سال گذشته به ۱۰ درصد و اکنون نزدیک ۱۵ درصد رسیده است که البته هدف گذاری ما پرداخت ۲۵ تا ۳۰ درصد تسهیلات بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی در سال جاری است.

اقای شمسی نژاد در بازدید از غرفه وزارت امور اقتصادی و دارایی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات خرد و بدون ضامن گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به ابلاغ وزارت اقتصاد درباره عرضه خدمات غیر حضوری و اعتبار سنجی رشد قابل توجهی در این زمینه داشتیم و برای ۸۰۰ هزار نفر اعتبارسنجی شد در حالیکه در ۱۴۰۰ فقط حدود ۷۰ هزار نفر اعتبار سنجی شده بودند.

وی با این توضیح که مقدمه وام بدون ضامن اعتبار سنجی است، ادامه داد: در صورتی که درجه A و B در اعتبارسنجی برای مشتری احراز شود می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: آمار پرداخت وام بدون ضامن ما در سال گذشته از صفر به ۱۰ درصد رسید و الان نزدیک ۱۵ درصد تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است و هدف گذاری ما پرداخت ۲۵ تا ۳۰ درصد تسهیلات بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی در سال جاری است.

شمسی نژاد همچنین درباره افتتاح حساب آنلاین هم گفت: در سال گذشته میزان افتتاح حساب آنلاین ما زیر ۸ درصد بود و اکنون به ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین پرداخت الکترونیکی تسهیلات با سفته و چک الکترونیک و توثیق سهام که کمتر از ۶ درصد بود به ۳۰ درصد رسید و هدف‌گذاری ما تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشتری به بانک اضافه شد و پرداخت تسهیلات از ۶۰ همت در ۱۴۰۰ با ۹۱ درصد افزایش به ۱۱۴ همت رسید.

به گفته شمسی نژاد منابع بانک از ۸۵ هزار میلیارد تومان با ۸۳ درصد افزایش به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان و سود بانک از ۱۸۰۰ میلیارد تومان با ۱۱۴ درصد رشد به ۴۰۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha