۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
درخواست کارگران ماشین‌سازی تبریز در ‌خصوص مالکیت این کارخانه
فیلم استان‌ها؛

درخواست کارگران ماشین‌سازی تبریز در ‌خصوص مالکیت این کارخانه

تبریز- جلوگیری از واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به بخش خصوصی و پرداخت به موقع حقوق و مزایا از مهم‌ترین درخواست‌های کارگران از رئیس جمهور در حاشیه بازدید رئیسی از این گروه صنعتی بود.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از خط تولید شرکت ماشین‌سازی، در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

ماشین‌سازی تبریز یکی از صنایع مادر آذربایجان شرقی و از بزرگترین، پیشروترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است که به‌دلیل خصوصی‌سازی نادرست، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، اما با نگاه ویژه رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در زمان ریاست جمهوری جانی تازه گرفت، به نحوی که سال گذشته موفق به شکستن رکورد تولید خود شد.

کارخانه ماشین سازی تبریز جزو کارخانه هایی است که بر اثر خصوصی سازی غلط به یک کلاهبردار واگذار شده بود.

قربانعلی فرخزاد که کارخانه را به ثمن بخس خریده بود و در سال ۹۷ و در جریان ارزپاشی رانتی، چند صد میلیون به عنوان تأمین تجهیزات و ماشین آلات گرفته بود اما آن ارز را وارد بازار آزاد کرده و یا کالای دیگری وارد کرده بود.

رسیدگی به اتهامات فرخزاد در سال ۹۸ و در زمان ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه رسیدگی و این فرد به حبس و رد مال و جریمه محکوم شد.

در همان سال آیت الله رئیسی از کارخانه ماشین سازی بازدید کرد و با مشاهده وضعیت نابسامان کارخانه، کارگران بیکار شده و چندین ماه حقوق معوق، دستور بررسی سلب مالکیت به علت نداشتن اهلیت و صلاحیت مالک را داد.

کار طبق رویه قانونی پیش رفت و سلب مالکیت انجام شد. امروز کارگران ماشین سازی از حدود ۸۰۰ نفر در سال ۹۸ به ۲۱۰۰ نفر رسیده است و حقوق عقب مانده در کارخانه وجود ندارد. تولید در حال جان گرفتن و رونق گرفتن است.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha