۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
 روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود
رئیس سازمان صمت زنجان:

 روزانه ۲۰۰۰ تن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان، با بیان اینکه روزانه دو هزار تن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود، گفت:  این پسماندها بیش از ۱۶ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شود.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه روزانه دو هزار تن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود، گفت:  این پسماندها بیش از ۱۶ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید پسماند روی هر روز وجود دارد و باید محلی مشخص شود تا عملیات زیست محیطی انجام شود، اظهار کرد: برای انتقال پسماند روی ازپنج سال گذشته موافقت اولیه از سوی محیط زیست استان اخذ شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و نجارت زنجان، گفت: هدف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان این است که معضلی به نام پسماند در استان را رفع کند. 

فغفوری به تعیین و تکلیف دپوی ۷ میلیون تنی روی در استان اشاره کرد و  گفت: در لایحه قانون بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان منابع حاصل از فروش پسماند در نظر گرفته شده که با افزوده شدن به اعتبارات استانی این مبلغ برای مشکلات ناشی از فعالیت این صنعت در شهر زنجان هزینه خواهد شد. 

وی افزود: برای ساماندهی انبار این پسماند و تعیین روش جداسازی آن کمیته ای در معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسوؤلیت معاونت معدنی این وزارتخانه تشکیل شده تا مشکلات این موضوع حل شود.

رئیس سازمان صمت زنجان، تصریح کرد: با انتقال پسماند به محل جدید سلامت مردم، تقویت شده و مسائل زیست محیطی هم بهتر می شود. 

فغفوری گفت: در راستای تامین سلامتی مردم سازمان صمت زنجان نسبت به توسعه فضای سبز در شهرک های صنعتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد. 

کد خبر: ۲۲٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha