۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک صنعتی روی به حق است
معاون رئیس‌جمهور:

نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک صنعتی روی به حق است

زنجان-معاون رئیس‌جمهور،گفت: نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک صنعتی روی به حق است و مجموعه کارخانه‌های این مکان باید به گونه‌ای باشد که امکان پایش و اندازه‌گیری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سلاجقه روز شنبه در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان در بازدید آخرین وضعیت شهرک روی زنجان، گفت: شهرک روی زنجان پسماندهای متعدد شیمیایی و خطرناکی را در خود جای داده است.

وی ابراز داشت: در این میان باید فرآیندهای مربوط به ایزوله کردن و جداسازی آن از منابع آب و خاک به نحو مطلوبی انجام گیرد اما متاسفانه کار خاصی در این زمینه انجام نگرفته است.

معاون رئیس‌جمهور، گفت: سوله‌های مستقر در شهرک مسدود نیستند و در یک فضای باز قرار گرفته‌ است و مسئولان شهرک باید سیستم پایش مخصوص جوی را به کار گیرند.

سلاجقه تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید طرح توسعه‌ای در شهرک روی زنجان انجام گیرد و برای جابه‌جایی آن باید مکان‌یابی لازم را انجام داد. با شناسایی نقاط مختلف می‌توان نسبت به جابجایی آن اقدام کرد تا دیگر شاهد عواقب زیست محیطی آن نباشیم.

وی افزود: با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن و دپویی که در این منطقه ایجاد شده اقدامات لازم انجام نشده که امیدواریم این مساله در بازه زمانی کوتاه هر چه زودتر حل شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان داشت: نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک صنعتی روی به حق است و مجموعه کارخانه‌های این مکان باید به گونه‌ای باشد که امکان پایش و اندازه‌گیری وجود داشته باشد.

سلاجقه تصریح کرد: پسماندهای بر جای مانده در این شهرک با توجه به عناصر متعدد و به دلیل عدم مدیریت جمع‌آوری آن در هنگام بارندگی به سمت زنجانرود هدایت می‌شود. بروز این مسئله، مسائل باغداری و کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نیما IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      تو زنجان هم دندوناشون خراب شده که تماما شهرک صنعتی روی باعثه که فیلتر رو بازمیکنن وهوا آلوده میشه یا کلا تعطیل کنین یا با ید به مردم زنجان غرامت میلیاردی بدن