۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
بلوک‌ اقتصادی بریکس با پیوستن تهران قوی‌تر می شود| حذف یکجانبه‌گرایی با اثرگذاری قدرت‌های نوظهور
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

بلوک‌ اقتصادی بریکس با پیوستن تهران قوی‌تر می شود| حذف یکجانبه‌گرایی با اثرگذاری قدرت‌های نوظهور

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: امروزه بلوک های اقتصادی متعددی اعم از اوراسیا، شانگهای و بریکس شکل گرفته و بدون شک اقتصاد کشورهای عضو آنها از جمله ایران دارای توانمندی اقتصادی جدیتری هستنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در رابطه با اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا جنوبی به منظور شرکت در اجلاس بریکس، گفت: این سفر نشان می دهد دولت سیزدهم به طور جدی درصدد تحقق دیپلماسی اقتصادی بوده و در این راستا توسعه روابط تجاری و بازرگانی با کشورهای دنیا را در دستورکار خود قرار داده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بریکس تشکیل شده از قدرت های اقتصادی نوظهور است که در آینده ای نزدیک یکجانبه گرایی اقتصادی دلار آمریکا را در هم می ریزد، اظهار کرد: به عبارتی کشورهایی مانند چین و روسیه که تحت تحریم های ایالات متحده قرار دارند و اقتصادشان بزرگ به حساب می آید، پیمان های پولی را رقم خواهند زد که دلار از چرخه معاملات حذف شود.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی نیز همواره درصدد حذف دلار در مراودات تجاری و اقتصادی بوده و عضویت ایران به بریکس، آسیب جدی تری به جایگاه دلار در معاملات بین المللی وارد می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه بلوک های اقتصادی متعددی اعم از اوراسیا، شانگهای و بریکس شکل گرفته است، افزود: نباید فراموش کرد که کشورهای غربی نیز با گروه هفت درصدد مقابله با این گروه ها هستند اما بدون شک اقتصاد کشورهای عضو پیمان های یاد شده دارای توانمندی اقتصادی جدی تری هستند و با توجه به جمعیتشان می توانند اثرگذاری بیشتری بر تجارت جهانی داشته باشند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود و ترمیم روابط با کشورهای دنیا برای حوزه دیپلماسی اقتصادی ایران دارای اهمیت دوچندان است، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته کشورهای دنیا به دلیل تحریم های آمریکا از مراوده با ایران خودداری می کردند و این در حالیست که حضور تهران در پیمان های چندجانبه و منطقه ای موجب شده این محدودیت ها بی اثر شود و زمینه فعال شدن مراودات اقتصادی و ... بیش از گذشته فراهم شود که در آینده ای نزدیک آثار مثبت آن را خواهیم دید.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha