۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند

بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت اقتصاد گفت: اکنون در کشور آمار بالایی از موتور سیکلت‌ها فاقد بیمه نامه وجود دارد به طوری که بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

به گزارش بازار، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سفر به شهر اراک در نشست بررسی مشکلات این حوزه گفت: اکنون در کشور آمار بالایی از موتور سیکلت‌ها فاقد بیمه نامه وجود دارد به طوری که بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

قمصریان افزود: همچنین حدود سه میلیون وسیله نقلیه سواری در کشور بیمه نامه ندارند و بخش اعظمی از وسایل کشاورزی و راه سازی فاقد بیمه نامه هستند.

او گفت: بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالت، تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی اعم از خودرو سواری، موتور سیکلت، وسایل کشاورزی و راه سازی و انواع قطارها مشمول بیمه اجباری شخص ثالث هستند و مکلف اند بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند و در صورت تخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: یکی از تکالیف قانون بیمه اجباری این است که هیچ خدمتی اعم از معاینه فنی و کارت سوخت به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نباید داده شود و این قانون استثنا ندارد و تفاوتی وجود ندارد تا در صورت بروز تصادفات بیمه نامه شخص ثالث حمایت لازم را انجام دهد.

قمصریان با تاکید بر این اینکه این تصمیم ۱۰۰ درصد به نفع مردم است گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های حرام قرار داریم و دیه امسال در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های عادی ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شده لذا اگر وسییله نقلیه فاقد بیمه باشد هزینه بالایی را مقصر باید متحمل شود البته توسط صندوق تأمین پرداخت می‌شود، اما صندوق این هزینه را بازیافت می‌کند.

او افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که بیشتر مربوط به موتور سیکلت و خودرو سواری بدون بیمه بوده است، افرادی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند به این امید نباشند که صندوق خسارت را پرداخت می‌کند وآگاه باشند که صندوق از دارایی‌ها و سهام و یارانه و هر امکانی که برای صندوق مهیا باشد استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: با مشارکت صندوق و ستاد دیه، در زندان‌ای کشور زندانی ناشی از تصادف رانندگی وجود ندارد و با این همکاری‌ها در اولین فرصت نسبت به آزادسازی زندانی اقدام می‌شود، اما مبلغ از مقصر بازیافت می‌شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha