مشکلات انتقال پول، ویزا و حمل‌ونقل در منطقه اکو بررسی خواهد شد
مدیر گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) :

مشکلات انتقال پول، ویزا و حمل‌ونقل در منطقه اکو بررسی خواهد شد

مدیر گردشگری سازمان اکو

رجب اف، مدیر گردشگری سازمان اکو با اشاره به برگزاری سومین نشست تور اپراتورهای اکو در سوم جولای گفت: قرار است در این نشست مشکلات انتقال پول، ویزا و حمل‌ونقل در منطقه اکو مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مدیر گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با حضور در اتاق ایران با سرپرست امور بین‌الملل اتاق ایران دیدار و گفت و گو کرد. نیلوفر اسدی سرپرست امور بین‌الملل اتاق ایران با اعلام آمادگی این اتاق برای همکاری با دبیرخانه اکو در زمینه‌های مختلف گفت: اتاق ایران به زودی همایش اتاق‌های کشورهای عضو اکو را برگزار خواهد کرد. همچنین مایل هستیم با دبیرخانه اکو در زمینه گردشگری تفاهم‌نامه ای به امضا برسانیم.

رجب اف، مدیر گردشگری دبیرخانه اکو هم با توجه به برگزاری نشست وزرای گردشگری اکو در اکتبر ۲۰۲۳ در اردبیل درخواست کرد نشست‌های کمیته تخصصی گردشگری اکو قبل از این نشست ها برگزار شود.

او با بیان اینکه سومین نشست تور اپراتورهای اکو سوم جولای برگزار می‌شود گفت: قرار است در این نشست مشکلات انتقال پول، ویزا و حمل‌ونقل در منطقه اکو مورد بحث و بررسی قرار داده و مباحثی همچون بسته‌های گردشگری و پروازهای چارتری بین مقاصد گردشگری اکو مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

رجب اف با اشاره به ایجاد شبکه تور گردانان اکو ادامه داد: با تشکیل گروه در شبکه‌های اجتماعی همه اپراتورهای تور ایران را می‌توانیم در این شبکه مشارکت دهیم.

آموزش تشکیل بانک اطلاعاتی، تبادل هیات‌های آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری، ایجاد پروازهای مستقیم و دعوت از شرکت‌های عمده گردشگری اکو قبل از نشست وزرا در ۵ اکتبر، برگزاری مشترک دوره‌های آموزشی و بازاریابی، ایجاد شبکه آژانس‌های گردشگری اکو با ۳۵۰۰ آژانس گردشگری در کشورهای عضو، بررسی مشکلات و معضلات توسعه گردشگری در منطقه اکو از جمله انتقال پول و نبود پروازهای مستقیم بین مقاصد گردشگری منطقه از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

سما فرخنده نژاد، مدیر بخش اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران نیز در این نشست پیشنهاد کرد: بین این اتاق و دبیرخانه اکو یادداشت تفاهمی برای همکاری در حوزه تبادل اطلاعات، سازمان‌دهی و برگزاری نشست‌های دوره‌ای مشترک و همچنین برگزاری نشست های B۲B میان بخش‌های خصوصی و فعالان گردشگری کشورهای عضو اکو به امضا برسد.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha