۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
افزایش نرخ بهره بانکی در اروپا تا آخر ماه جولای پایان خواهد یافت
مورگان استنلی:

افزایش نرخ بهره بانکی در اروپا تا آخر ماه جولای پایان خواهد یافت

هلدینگ بانکی بزرگ مورگان استنلی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که به احتمال زیاد، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای ماه جولای، پایان سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو خواهد بود.

به گزارش بازار؛ هلدینگ بانکی بزرگ مورگان استنلی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که به احتمال زیاد، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای ماه جولای، پایان سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مورگان استنلی با پیش بینی افزایش مجموع نرخ بهره بانکی سالانه بانک مرکزی اروپا به ۳.۷۵ درصد تا ماه جولای، پیش بینی کرد که این آخرین مرحله افزایش نرخ بهره در اروپا بوده و دیگر افزایش جدید در دستور کار بانک مرکزی اروپا نخواهد بود.

این در حالیست که بانک مرکزی اروپا هنوز واکنشی به این گزارش مورگان استنلی نشان نداده و برنامه ای برای توقف افزایش نرخ بهره بانکی نیز در دست ندارد. موضوع افزایش نرخ بهره بانکی اگرچه در مراحل اولیه اجرای خود در آمریکا و اروپا منجر به مهار تورم لجام گسیخته شکل گرفته در این دو منطقه شد، اما ادامه آن منجر به شکل گیری دومینوی ورشکستگی بانکی در آمریکا و ازوپا شده و از سوی دیگر، مساله شکل گیری رکود احتمالی را نیز ایجاد نموده است.

در آمریکا نیز بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو در آخرین ماه های خود قرار داشته و به احتمال زیاد، بانک مرکزی آمریکا طی ماه های پیش رو این سیاست را متوقف خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha