۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
بهره برداری از معدن سریدون در چند ماه آینده

بهره برداری از معدن سریدون در چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: معدن سریدون، چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، علی رستمی در نشست بررسی طرح‌های تولید و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور معاون وزیر صمت افزود: معدن سریدون یکی از معادن بزرگ مس ایران است که طی چند سال اخیر اکتشاف شده است.

وی افزود: در حوزه اکتشافات مس در پنجاه سال گذشته، ۷ درصد سرزمین اکتشاف شده است که با این میزان اکتشافات دارای رتبه پنجم جهان هستیم، امیدواریم با توسعه فعالیت‌های اکتشافی به رتبه ۲ یا ۳ جهان برسیم.

رستمی گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۳۰ هزار متر و ۲۰۰ هزار متر اکتشافات مس در ایران با چند هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر انجام شده و قصد داریم امسال این اکتشافات را به ۳۰۰ هزار متر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه اصلی حرکت در حوزه معدن؛ اکتشافات است افزود: در این حوزه باید به طور ویژه دولت سیزدهم کمک و حمایت کند و انتظار ما ایجاد مسیر سبز توسط دولت برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی می‌باشد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ دستگاه حفاری اکتشافی و یک واحد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی توسط شرکت ملی مس راه اندازی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: سال گذشته بعد از ۴۰ سال فعالیت به تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد دست یافتیم و تلاش داریم این میزان تولید را به یک میلیون تن مس کاتد در پنج سال آینده برسانیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha