۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۹۹.۵ درصد مساحت استان سمنان با خشک‌سالی روبرو است| راه‌اندازی قرارگاه تنش آبی
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۹۹.۵ درصد مساحت استان سمنان با خشک‌سالی روبرو است| راه‌اندازی قرارگاه تنش آبی

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد از مساحت استان تحت خشکسالی شدید است، گفت: ۸۰ درصد از این میزان اراضی تحت خشکسالی، دچار افت شدید منابع آبی هستند.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۹۹.۵ درصد مساحت استان سمنان با خشکسالی روبرو است، بیان کرد: راه اندازی قرارگاه تنش آبی با حضور دستگاه های عضو، یکی از اقداماتی است که در مجموعه مدیریت کلان استان سمنان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مجموع اراضی تحت خشکسالی استان سمنان دچار افت شدید منابع آبی هستند، افزود: این نشان می دهد که خشکسالی در استان سمنان یک تنش جدی محسوب می شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه قرارگاه تنش آب آشامیدنی نشست هایی را با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، آبفا، فرمانداران و ... برگزار می‌کند تا تصمیماتی برای کاهش آثار سوء خشکسالی و کم آبی به خصوص در مناطق با تنش آبی بالا، اخذ شود، گفت: استفاده از منابع آبی یکی از تصمیماتی است که در این قرارگاه گرفته می شود.

هاشمی با بیان اینکه برخی چاه ها در اختیار ارگان های نظامی و دانشگاه ها و دولتی ها و ... قرار دارد که مقرر شده در زمان خشکسالی به کمک آب آشامیدنی شهرهای شاهرود و سمنان بیایند، گفت: اتصال چاه‌های آب باکیفیت در اختیار دستگاه‌های اجرایی به شبکه آبرسانی آب آشامیدنی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی بحران آب در آستانه فصل گرما در استان سمنان را جدی توصیف کرد و بیان داشت: اولویت تامین آب در استان سمنان در بخش آشامیدنی است لذا همه دستگاه ها موظف به همکاری هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه کمبود ۵۱۰ لیتر بر ثانیه آب در حوزه آب شرب شهری در این استان ثبت شده است، گفت: در مناطق روستایی شاهد کمبود ۳۵۰ لیتر بر ثانیه هستیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
      0 0
      صدها میلیارد متر مکعب آب با عنوان سیل و ایجاد خسارات فراوان از کشور خارج می شود که اگر آن را مهار و ذخیره کنیم ،می توان در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کرد. سیلی بزرگی که چند سال پیش در استان های خوزستان و لرستان باعث خسارات فراوان شد اگر توانسته آن را مهار و ذخیره کرده بودیم شرایط آبی کشور اکنون بهتر بود.