۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
راه اندازی ۳ خط پرواز خارجی در مازندران
آرزوی تجار مازندرانی رنگ گرفت؛

راه اندازی ۳ خط پرواز خارجی در مازندران

ساری- آرزوی دیرینه تجار و فعالان اقتصادی با راه اندازی سه خط پرواز خارجی از جمله مسیر ساری - آکتائو قزاقستان رنگ گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، برقراری پرواز بین مازندران و قزاقستان جزو مصوبات سفرهای اقتصادی و تجاری بین دو طرف بود و سال ها روی میز دولت ها در استان قرار داشته است. این مصوبه پس از کش وقوس های فراوان رنگ اجرایی گرفت.

مازندران سه فرودگاه دارد و مرز هوایی برای برقراری پروازهای خارجی در دو فرودگاه رامسر و نوشهر تصویب شده است و قرار است در راستای توسعه گردشگری و تجارت بازرگانی، پرواز در مسیر ساری - اکتائو( قزاقستان ) - ساری از روز سه شنبه هفته جاری دایر شود.

سعدالله وطنخواه مدیرکل فرودگاههای استان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به چشم اندازهای طبیعی و خدادادی استان مازندران و از طرفی مراودات بازرگانی، اقتصادی و اجتماعی مابین استان مازندران و کشورهای حاشیه دریای خزر ، پیگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفت که در نهایت منتج به راه اندازی مسیر پروازی شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اضافه کرد ، پرواز در مسیر ساری - اکتائو - ساری در روزهای سه شنبه مورخه ۱۶ و ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است که انشالله در آینده نزدیک مسیر ساری - آستاراخان ( روسیه ) - ساری نیز اضافه خواهد شد.

وطن خواه توسعه مسیرهای هوایی را از راهبردهای این اداره کل در فرودگاه‌های استان مازندران در راستای تدابیر و سیاست های کلان استان و محورهای گردشگری کشور خواند و افزود : انشالله در آینده نزدیک نیز با توجه به صدور مجوز مرز هوایی رامسر شاهد برقراری پروازها در مسیر رامسر - مسقط ( عمان ) - رامسر خواهیم بود.

توسعه و ارتقای تجارت با کشورهای حاشیه و همسایه مهمترین اهداف راه اندازی خطوط جدید پروازی خارجی در مازندران به شمار می رود.

کد خبر: ۲۲۴٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha