۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
نرخ بیکاری در خراسان شمالی ۸.۷ درصد است
سازمان مدیریت خراسان شمالی در گفتگو با بازار:

نرخ بیکاری در خراسان شمالی ۸.۷ درصد است

بجنورد - بهزادفر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان ۸.۷ درصد است، گفت: این میزان از میانگین کشوری کمتر است.

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه استان خراسان شمالی ۱.۱ درصد جمعیت کشور را در خود دارد، ابراز کرد: طبق آمارهای ارسالی از سوی سازمان آمار ایران شاهد کاهش نرخ بیکاری در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور به صورت میانگین ۹ درصد است، افزود: این شاخص در استان خراسان شمالی ۸.۷ درصد اعلام شده که همچنان زیر میزان متوسط کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما کاهش سهم اشتغال بخش کشاورزی به خصوص در سال های اخیر است، ابراز کرد: سهم بخش خدمات از اشتغال استان بیش از ۴۰ درصد است که نشان می دهد کاهش سهم کشاورزی در افزایش سهم خدمات خود را نشان داده است.

بهزادفر با بیان اینکه صنعت ۲۸.۲ درصد اشتغال استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: نرخ مشارکت اقتصادی یکی از شاخص های خوب استان است که حدوداً نزدیک به میانگین کشوری و حتی قدری بالاتر هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بیش از ۴۲ درصد است در حالی که میانگین کشور حدودا ۴۱ درصد اعلام شد، ابراز کرد: نرخ مشارکت اقتصادی همان نرخ جمعیت فعال به نسبت جمعیت قابل کار است.

رئیس سازمان مدیریت خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای این استان در سال جاری دو هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان است، گفت: یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک دارایی و ۷۴۳ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات هزینه ای است.

بهزادفر با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری، منابع عمرانی استان خراسان شمالی جمعاً یک هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: که این رقم در بودجه به یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان افزایش یافته است لذا در این زمینه وضعیت نسبتاً خوبی در استان داریم.

به گزارش بازار، بخش خدمات تا قبل، ۳۶.۱ درصد از اشتغال استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده بود که در آمار جدید این امر از ۴۰ درصد هم قدری بیشتر شده است که نشان می دهد گرایش به خدمات به جای تولید ارتقای پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha