۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
 سلطه دلار با پیمان‌های جهانی کاهش می‌یابد
نماینده سابق مجلس:

سلطه دلار با پیمان‌های جهانی کاهش می‌یابد

ندیمی، نماینده سابق مجلس گفت: امکان خروج از تحریم با پیمان‌های جهانی به لحاظ امکان تبادل ارز فراهم می‌شود، زیرا سلطه دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ایرج ندیمی، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی درباره اهمیت همگرایی اتحادیه پایاپای آسیایی با سایر اتحادیه‌های اقتصادی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد هر اندازه هم اندیشی و هم پیمانی در اشکال مختلف جهانی را شاهد باشیم، دستاورد بهتری برای کشور ما به دنبال خواهد داشت.

وی درباره این دستاوردها چنین توضیح داد: مجامع بین المللی امکان خروج از تحریم به لحاظ امکان تبادل ارز را فراهم می‌آورد که راه برون رفت محسوب می‌شود، زیرا در نتیجه آن سلطه دلار برای آمریکا کاهش پیدا خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس در همین رابطه اضافه کرد: نکته بعدی افزایش امنیت سرمایه‌گذار در کشور است، این امکان بخشی از فرصت‌های سرمایه گذاری را در داخل به صورت مشارکتی میسر می‌سازد. سومین نکته، موضوع جلوگیری از فرار مغزها است، با این روش گریز سرمایه انسانی مدیریت خواهد شد. آخرین دستاورد هم مهیا شدن امکان برون رفت یا آورده‌های ارزی یا تبادلات و ترازهای تجاری است. محدود شدن به تعدادی از پیمان‌ها برای مدیریت اقتصاد کشور در حالت تعریف نشده، مانع ایجاد می‌کند، بنابراین گرایش به تعدد و تکثر افزایش خواهد یافت.

ندیمی در همین خصوص یادآور شد: تمام پیمان‌ها و گرایشات چه به صورت عملیاتی شده و یا کمتر عمل شده در نگاه جامع مثبت است، زیرا بخشی از آن آثار روانی و انتزاعی دارد و قسمت دیگر هم به عمل و تبادلات ارتباط پیدا می‌کند، همچنین کاهش خطرات محتمل در ارتباطات نیز از دیگر موارد به حساب می‌آید. در هر صورت این نوع گرایشات فی النفسه مثبت است.

وی در ادامه بیان کرد: کشور ما نیاز دارد که از ارتباط با همسایگان به فرامرز یا فرا قاره برسد، با پیوستن به چنین اتحادیه‌های بین المللی به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha