۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
برداشت گندم از مزارع قم آغاز شد/ وجود ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

برداشت گندم از مزارع قم آغاز شد/ وجود ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

قم - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از آغاز برداشت گندم از مزارع قم خبر داد و گفت: امسال شش هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی قم، عباس پورمیدانی با اشاره به اینکه در ۱۳۵۰ هکتار از اراضی استان قم گندم به صورت دیم و در باقی آن‌ها به صورت آبی کشت شده است، افزود: طبق پیش بینی‌ها امسال بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می‌شود.

وی به تعیین نرخ خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: امسال هر کیلو گندم به مبلغ ۲,۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و با توجه به افزایش بیش از ۱۰۰۰ تومانی در مقایسه با سال گذشته، امیدواریم با استقبال خوب کشاورزان در تحویل این محصول مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه از سمپاشی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان به منظور مقابله با هجوم ملخ‌ها خبر داد و گفت: این اقدام در مراتع به تراکم ملخ صورت گرفته و با توجه به اینکه سمپاشی پیش از بالغ شدن ملخ‌ها بوده امسال شاهد هجوم بسیار کمتر این حشرات هستیم.

وی گفت: ملخ‌هایی که در سطح شهر دیده می‌شود ملخ بومی استان است که در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی وجود دارد.

پورمیدانی با بیان اینکه نگرانی چندانی در خصوص هجوم ملخ‌های مراکشی در استان وجود ندارد، افزود: با گرم شدن تدریجی هوا و وجود رشته کوه‌های زاگرس و موانع طبیعی در مرکز کشور، این ملخ‌ها توانایی رسیدن به استان را نخواهند داشت و در صورت نیاز به مقابله با آن‌ها تدابیر لازم پیش از ورود آن‌ها به استان اتخاذ می‌شود.

کد خبر: ۲۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha