۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
امضای اسناد همکاری در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان

امضای اسناد همکاری در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان در تاریخ ۱۰ خردادماه سال جاری در شهر تاشکند برگزار شد.

به گزارش بازار، ریاست کمیسیون مشترک پانزدهم را سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و لذیذ قدرت‌اف،‌ وزیر سرمایه‌گذاری،‌ صنعت و تجارت جمهوری ازبکستان بر عهده داشتند.

نیازی در پایان این اجلاس گفت: در این کمیسیون مشترک دو طرف در حوزه‌های تجارت، صنعت، معدن؛ همکاری‌های اقتصادی؛ همکاری‌های کشاورزی؛ علمی و فناوری و گردشگری و فرهنگی و ورزشی؛ حمل‌ونقل؛ و نفت و انرژی به مذاکره پرداختند.

وی افزود: در جریان این اجلاس علاوه بر سند نهایی اجلاس کمیسیون مشترک، دو سند در حوزه نقشه راه افزایش تبادلات تجاری به ۱ میلیارد دلار تا افق ۱۴۰۴ و برنامه اجرایی در حوزه ورزش به امضا رسید.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: مذاکراتی نیز در خصوص نهایی سازی برخی اسناد مهم در حوزه‌های تجارت ترجیحی، بیمه، حمل‌ونقل و سایر موضوعات مشترک داشتیم که قرار شد اسناد آنها در سفر آتی رئیس‌جمهور ازبکستان به ایران به امضا برسد.

گفتنی است نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این اجلاس، ملاقات و گفتگوهایی با مقامات ازبکستان از جمله نخست‌وزیر ازبکستان و مقامات ارشد وزارت کشاورزی و علوم، تحقیقات و نوآوری ازبکستان و وزیر سرمایه‌گذاری،‌ صنعت و تجارت ازبکستان داشت.

همچنین برگزاری همایش تجاری با حضور تجار دو طرف در حوزه‌های مختلف یکی از رویدادهای انجام‌شده در حاشیه برگزاری این اجلاس بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به ازبکستان، بازدید از مرکز تجاری ایران در تاشکند، ملاقات با ایرانیان مقیم و هیأت تجاری همراه ایرانی و ازبکستانی،‌ بازدید از پارک فناوری یشن آباد ازبکستان به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش علوم و فناوری را در دستور کار دارد.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha