۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
سالانه ۱۵۰ هزار متر فرش دستباف در استان زنجان تولید می شود
دبیر جشنواره نوآوری فرش دست‌باف:

سالانه ۱۵۰ هزار متر فرش دستباف در استان زنجان تولید می شود

زنجان-باباخانی،دبیر جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستباف،از وجود۲۲۲ کارگاه فرش دستباف متمرکز و غیر متمرکز در استان زنجان خبر داد وگفت:در سال ۱۵۰ هزار متر فرش دستباف در استان تولید می شود.

ناصر باباخانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اهتمام به دغدغه فعالان فرش دست‌باف، توجه به هنر اصیل ایرانی است،گفت: فعالان حوزه فرش دست‌باف با مشکلاتی مواجه هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این دغدغه‌ها مرتفع شود.

وی ابراز داشت: توجه ویژه به کیفیت مواد اولیه و نیز ایجاد ممنوعیت تولید و عرضه مواد اولیه حاصل از پشم نامرغوب یکی از مهم‌ترین انتظارات و خواسته‌های فعالان حوزه فرش دست‌باف است.

دبیر جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف، گفت: افزایش میزان اعتبارات قرض‌الحسنه برای تامین نیاز مالی تولیدکنندگان و نیز قالی‌بافان، جزو دیگر خواسته‌های فعالان فرش دست‌باف به شمار می‌رود.

باباخانی با تاکید بر اینکه ما نیز به این موضوع اذعان داریم که کمک‌های دولتی به هیچ وجه نمی‌تواند همه دغدغه‌های فعالان حوزه فرش دست‌باف را به دلیل پراکندگی فعالیت این قشر در کشور پوشش دهد، تاکید کرد: تلاش دولت بر این است تا حتی‌الامکان بخشی از این دغدغه‌ها را مرتفع کند که در این راستا مواردی چون شناسه‌دار کردن شاغلان این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

وی از فعالان این عرصه به عنوان سرمایه‌های واقعی و گمنام کشور یاد کرد و ادامه داد: این سرمایه‌های گمنام انتظار دارند به دغدغه‌هایی چون فرهنگ‌سازی خرید فرش دست‌باف، تامین ابریشم مرغوب و ارزان‌قیمت، حمایت از بازارهای داخلی فرش دست‌باف و نیز حمایت از تاجران فرش برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی رسیدگی شود.

دبیر جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف،از وجود ۷۶ کارگاه فرش دستباف متمرکز و ۱۴۶ کارگاه غیر متمرکز فرش دستباف در استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: در سال بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید می شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha