۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
انتقاد از عملکرد ضعیف بانکها در پرداخت تسهیلات رونق تولید
در نشست بررسی عملکرد بانک‌های آذربایجان‌ شرقی عنوان شد؛

انتقاد از عملکرد ضعیف بانکها در پرداخت تسهیلات رونق تولید

تبریز- مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: بانک های آذربایجان‌ شرقی عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات رونق تولید دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، نشست بررسی عملکرد بانک‌های آذربایجان‌ شرقی در پرداخت تسهیلات رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان در تبریز برگزار شد.

میرصمد ابراهیم پور در این جلسه گفت: باید زمینه رونق تولید در واحدهای صنعتی استان را فراهم کنیم، متاسفانه شاهد عملکرد ضعیف برخی بانک های استان در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی هستیم.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در ارتباط با اعتبارات تبصره ۱۸ نیز ۹۹ مصوبه داشتیم، ادامه داد: جلسات رونق تولید استان درطی سال جاری تا کنون، ۱۳۸ مصوبه داشت که از این تعداد، فقط تسهیلات مورد نیاز ۲۳ پرونده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات ۱۶مورد توسط بانک های استان پرداخت شده است و از مجموع ۲۸ مورد مصوبه بخش بازسازی و نوسازی صنایع ۲۰ مورد موفق به دریافت تسهیلات از بانک های استانی شده اند.

تقویت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌ شرقی ضروری است

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: تقویت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌ شرقی ضروری است.

علی جهانگیری با اشاره به اینکه باید بانک ها در پرداخت تسهیلات تلاش بیشتری انجام دهند، افزود: بانک‌ها در رونق تولید نقش بیشتری ایفا کنند چراکه حمایت از تولید توسط دولت اولویت است.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی بیشتر بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات اظهار داشت: دبیرخانه این جلسه در خانه صنعت و معدن هم از این پس، عملکرد مقایسه ای بانک های استان در ارتباط با میزان جذب و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به شکل گزارش عملکرد مکتوب تهیه شود.

جهانگیری ادامه داد: باید از اشتباهات و عملکردهای غلط نیز عبرت گرفته و به هیچ عنوان آن ها را تکرار نکنیم چرا که در غیر اینصورت، پیشرفت نکرده و در جا می زنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه این استان ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اقتصادی و صنعتی دارد، گفت: باید از این توانمندی ها در جهت توسعه استان استفاده کرد. مدیران بانک های استان برای جذب اعتبارات بیشتر از مرکز برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان تلاش کنند.

وی گفت: هر واحد تولیدی که متقاضی دریافت تسهیلات باشد، باید پیش از هر مرحله ای، نسبت به تهیه و تدوین طرح توجیهی خود اقدام کند.

کد خبر: ۲٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha