۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
تاثیر تعطیلات پیش رو بر معاملات بورس
واکنش خنثی بورس به پیام های برجامی

تاثیر تعطیلات پیش رو بر معاملات بورس

با در نظر گرفتن اینکه بازار ۴ روز کاری در تعطیلات خواهد بود می‌توان پیش بینی کرد که بعد از تعطیلات رویکرد معاملات بورس مثبت باشد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس از واکنش به کانال منحنی در دو روز گذشته دو کندل سبزی را ثبت کرده و امید به برگشت را افزایش داده است، زیرا در اندیکاتورهای آر اس ای هم در محدوده خوبی قرار گرفته است، هرچند می توانست عملکرد بهتری داشته باشد. چراکه در مورد برجام تحولات بسیار جدی شده و به نظر می‌رسد طرفین برجام در حال جمع بندی اساسی هستند. ولی بازار در این مورد سر به شن فرو برده و فعلا به این موضوع برجام توجه نمی‌کند هرچند با توجه به رویکردها تا اینجای کار در سالهای اخیر، توافق برجام بسیار نزدیکتر به نظر می‌رسد که همین ارتباط تنگاتنگ با گروه‌های ریالی خودرویی و بانکی و برخی تک سهم ها دارد.

از طرفی از نظر تحولات داخلی هم برجام بیشتر از همیشه یک موضوع حیاتی و حتی می‌توان گفت ضروری شده و به نظر نمی رسد افزایش شدید قیمت ارز در سال جاری داشته باشیم.

هرچند در کوتاه مدت بورس واکنشی به اتفاقات برجام نداشته اما در چند وقت اخیر برخی کارشناسان تاکید کرده اند در صورت عدم توافق در برجام و همکاری های بین المللی بار دیگر قیمت ارز صعودی خواهد بود و همین باعث می شود بازدهی بورس از تورم و رشد دلار عقب بماند

البته نگرانی مدیران بورسی از تداوم روند افزایشی نرخ دلار دلیل اصلی کاهش خوش بینی آنها نسبت به دوره قبل درباره رسیدن شاخص کل بورس به بازدهی بالاتر از سایر بازارها تا پایان سال است. در واقع در چند وقت اخیر برخی کارشناسان تاکید کرده اند در صورت عدم توافق در برجام و همکاری های بین المللی بار دیگر قیمت ارز صعودی خواهد بود.

از طرف دیگر بر اساس آخرین گزارش‌های مرکز آمار تورم سالانه به ۴۷.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه به ۵۵.۵ درصد رسیده است. در چنین شرایطی بورس نمی‌تواند تورم را پشت سر بگذارد مگر اینکه ارز کنترل شود و در مقابل زمینه ورود نقدینگی به بورس فراهم شود تا سودی واقعی از آن سهامداران در بورس ۱۴۰۲ شود.

پیش بینی هفته پیش رو با در نظر گرفتن اینکه بازار در ۴ روز کاری باقیمانده تا سه شنبه ۲۰ خرداد در تعطیلات به سر می برد می‌تواند نوسانی و البته با رویکرد مثبت باشد و از ۲۰ خرداد تقاضا به طرز ملموسی در بازار افزایش یابد.

کد خبر: ۲۲۳٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فکری IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 0
      بیش از ۳ سال است سرمایه های مردم را در کار و تولید را منفی کردند و قیمت کالاها را بیش از ۱۰ برابر رشد دادند با این حساب سرمایه سهامداران امروز منفی و کوچک و بی ارزش بی ارزش شده است تا انان قادر نباشند .........