۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
تنها ایران و ۲ کشور دیگر در دوران کرونا رشد تولید فولاد داشتند
انجمن جهانی فولاد:

تنها ایران و ۲ کشور دیگر در دوران کرونا رشد تولید فولاد داشتند

طبق آخرین داده‌های انجمن جهانی فولاد، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است که با تولید ۳۰.۶ میلیون تن توانست جزو سه کشوری باشد که در دوره همه‌گیری کرونا تولید سالانه خود را افزایش دادند.

به گزارش بازار، فولاد یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی اقتصاد و صنعت مدرن است. فولاد برای ساخت و ساز، خودروها و بسیاری از لوازم و زیرساخت‌های دیگر که در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود، ضروری است.

اینفوگرافیک وب سایت ویژوال کاپیتالیست نشان می‌دهد که تولید فولاد در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱۸۷۸ میلیون تن رسید. تنها کمی بیشتر از تولید پیش از همه‌گیری کویید ۱۹ که ۱۸۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ بود.

تولید فولاد در مقایسه با سال بعد از همه‌گیری کاهش قابل‌توجهی داشت. در آن زمان تولید فولاد به ۱۹۶۰ میلیون تن در سال رسیده بود تا با کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به سال گذشته بزرگترین کاهش از سال ۲۰۰۹ و قبل از آن ۱۹۹۱، رقم خورده باشد.

در دوره کرونا بسیاری از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان تولیدشان را کاهش دادند. تنها سه کشور از پانزده کشور برتر یعنی هند، ایران و اندونزی تولید سالانه خود را افزایش دادند. بسیاری از دیگر کشورهای تولیدکننده برتر فولاد شاهد کاهش تولید سالانه بیش از ۵ درصد بوده‌اند و تولید ترکیه، ایتالیا، تایوان و ویتنام همگی کاهش دو رقمی را تجربه کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha