۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
پروژه  میل نادر  در سیستان تکمیل می شود
رئیس مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان:

پروژه میل نادر  در سیستان تکمیل می شود

زاهدان- عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری پروژه تولید انرژی از باد میل نادر در سیستان با اختصاص اعتبار لازم تکمیل می شود.

مهرداد عرب اول در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از محل عوارض موضوع ماده پنج قانون حمایت از صنعت برق مبلغ شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور توزیع می شود که ۶۰ درصد این مبلغ به انرژی های تجدید پذیر اختصاص پیدا می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ساخت نیروگاه بزرگ میل نادر در منطقه سیستان است، گفت: در تلاشیم تا بخشی از اعتبار فوق به این پروژه اختصاص پیدا کند و این پروژه تکمیل شود.

عرب اول افزود: تا کنون ۲۰ توربین ۲.۵مگاواتی در منطقه میل نادر نصب شده و قرار است این تعداد به ۵۰ توربین برسد.

وی تصریح کرد: بادهای سیستان موهبتی است که باید برای تولید انرژی مورد استفاده قرار گیرد و این مهم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و خرید تضمینی برق از تولید کننده توسط وزارت نیرو محقق می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سند افق توسعه سیستان و بلوچستان تا ۱۴۲۴ تدوین شده است، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی انجام شده تقویت سیستم حمل و نقل، منابع آبی، انرژی و عمران شهری در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد.

عرب اول افزود: سیستان و بلوچستان پس از خراسان رضوی دارای بیشترین روستاها در کشور است بنابراین توسعه و رفع مشکلات این بخش دارای اهمیت فراوانی است.

وی تصریح کرد: بودجه سال جاری سیستان بلوچستان هفت هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha