۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
 ارمغان افزایش اختیارات بانک مرکزی، ثبات اقتصادی است
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

ارمغان افزایش اختیارات بانک مرکزی، ثبات اقتصادی است

فیروزی پوربادی، نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ارمغان افزایش اختیارات بانک مرکزی، ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، رئیس جمهوری در روز ۳۱ اردیبهشت ماه، لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: نظر به ضرورت ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی از طریق تقویت اختیارات ارزی و ریالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی که مفاد آن در هفتاد و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

رحمت الله فیروزی پوربادی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی گفت: ارمغان افزایش اختیارات بانک مرکزی چنانچه با طراحی سیاست منطقی و درست همراه شود، ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی خواهد بود. در واقع بانک مرکزی می‌تواند با استفاده بهینه از اختیارات خود از نوسانات نرخ ارز کشور و تصمیمات غیرمنطقی جلوگیری به عمل آورد، زیرا تصمیم‌گیری‌ها با یک نهاد است، همان نهادی که باید بر واردات و خروج ارز مطلع باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این لایحه مورد اشاره قرار گرفته، ایجاد مانع برای خرید و فروش ارز غیرقانونی با جرم دانستن آن است. یکی از نتایج این کارجمع‌آوری بساط سفته‌بازی و دلالی خواهد بود و دیگر قیمت‌گذاری در کف خیابان انجام نخواهد شد. در واقع، شرایط نرخ ارزی کشور سامان پیدا می‌کند و این عدم اعتمادی که به وجود آمده، از بین خواهد رفت.

نماینده مردم اصفهان در این خصوص یادآور شد: علاوه بر نکاتی که مورد اشاره قرار گرفت، حداقل اتفاقی که با ارائه اختیارات کافی به بانک مرکزی روی خواهد داد، مدیریت بازار و فضای اقتصادی کشور به دلیل استفاده از کارشناسان توانمند در این زمینه است. به طور طبیعی در چنین فضایی شاهد امنیت و آرامش بازار با حفظ ارزش پول ملی خواهیم بود و فعالان اقتصادی هم تصمیمات خود را بدون تردید و نگرانی اجرایی خواهند ساخت.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در این رابطه ضمن اشاره به استقلال بانک مرکزی نیز بیان کرد: استقلال بانک مرکزی همراه با این اختیارات برای مدیریت بازار بسیار کمک کننده خواهد بود زیرا سبب می‌شود، براساس مصالح و شرایط کشور تصمیمات مفید و صحیحی گرفته شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha