۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
تولید ۵۰ درصد سنگ فراوری شده کشور در اصفهان| پای صادرات لنگ می زند
صادرکننده نمونه کشور:

تولید ۵۰ درصد سنگ فراوری شده کشور در اصفهان| پای صادرات لنگ می زند

اصفهان - هدایت پور، صادرکننده سنگ گفت: با وجود اینکه تولید ۵۰ درصد سنگ فراوری در اصفهان انجام می شود اما این استان آن طور که باید و شاید نتوانسته در راستای صادرات سنگ موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار بازار، با وجود اینکه تولید ۵۰ درصد سنگ فراوری شده در اصفهان انجام می شود اما این استان آن طور که باید و شاید نتوانسته در راستای صادرات سنگ موفق عمل کند.

یک صادرکننده سنگ در اصفهان با اشاره به این موضوع در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصفهان سهم به سزایی در فراوری سنگ دارد و یک سوم واحدهای سنگ بری در کشور در اصفهان قرار دارد اما با وجود اینکه اصفهان قطب صنعت سنگ کشور به شمار می رود اما از لحاظ صادراتی نتوانسته پله های ارتقا را بپیماید.

علی هدایت پور از جمله مهمترین مشکلات سنگ اصفهان را عدم ثبات نرخ ارز و همچنین موانع ریز و درشت جلوی پای تولید کنندگان استان دانسته و افزود: از جمله مشکلاتی که باعث شده صادرات سنگ اصفهان نسبت به رقبا پایین تر باشد و نتوانیم از قابلیت های سنگ اصفهان استفاده بهینه کنیم، ضعف بازاریابی در این بخش است.

وی افزود: از دیگر مشکلاتی که جلوی پای سنگ اصفهان قرار گرفته می توان به به روز نبودن تجهیزات اشاره کرد؛ با وجود اینکه در اصفهان منابع و قابلیت های زیادی از این لحاظ وجود دارد اما تولید کنندگان با مشکلات جدی از جمله مشکلات مالی برای به روز کردن تجهیزاتشان روبرو هستند.

این صادرکننده اصفهانی با اشاره به اینکه اصفهان در حوزه تنوع منابع جایگاه ششم را دارد اما در زمینه بازارسازی و بازاریابی از قدرت چندانی برخوردار نبوده است، اظهار کرد: دولت باید حمایت های بیشتری در این ارتباط داشته باشد تا بتوانیم موفق تر عمل کنیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha