۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
طراحی ۶ جزیره مصنوعی مسکونی ساحلی در غرب مازندران
معاون وزیر راه در گفتگو با بازار اعلام کرد؛

طراحی ۶ جزیره مصنوعی مسکونی ساحلی در غرب مازندران

رامسر- خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از طراحی شش جزیره مصنوعی مسکونی در حاشیه نوار ساحلی و اجرای پروژه آزادراه غرب مازندران خبر داد.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه طرح آزادراه ساحلی شمال کشور افزود: طبق برنامه کلان این آزادراه از ساری به سمت استان گیلان کشیده می شود و نوار ساحلی منطقه را پوشش می دهد.

وی گفت: طبق ردیف مصوب طرح ایجاد آزادراه بین چالوس تا رامسر احداث می شود و طراحی فاز اول آن انجام شده و مشاور این پروژه ۹۰ کیلومتری تعیین شده است.

خادمی یادآور شد: این پروژه طی شش گزینه بررسی شد و احداث پل دو طبقه، تعریض جاده کنونی، احداث جاده دریایی و کوهستان از جمله گزینه ها بود و ساخت پروژه از مسیر کوهستان با توجه به شرایط کلی به عنوان گزینه برتر معرفی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای این پروژه ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه تملک پروژه درنظر گرفته شده است و قرار شد برای سرمایه گذاری در آن در شش نقطه جزایر مصنوعی ایجاد کنیم تا درآمد صرف ساخت پروژه شود.

وی گفت: طبق برنامه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه، ۳۵ هزار میلیارد تومان احداث جزیره ها اعتبار لازم است و برای این طرح ۱۳۵ هکتار زمین نیز استحصال می شود و برای ساخت پروژه کنسرسیومی نیز تشکیل شده است.

وی اعتبار ارزیابی پروژه را دو هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha