۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
مراکز سرمایه‌گذاری در استان‌ها برای جذب منابع مالی خارجی ایجاد شد

مراکز سرمایه‌گذاری در استان‌ها برای جذب منابع مالی خارجی ایجاد شد

سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور جذب منابع مالی خارجی و تسهیل این موضوع مراکز خدمات سرمایه‌گذاری را در استان‌ها ایجاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصاد، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در راستای برنامه‌های راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین عمل به شعار سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری که به سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، موضوع استفاده بهینه از ظرفیت‌های بین‌المللی با هدف حداکثرسازی جذب منابع مالی خارجی به روش سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس از کشورهای همسو، همسایه و سرمایه فرست را در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داده است.

این رویکرد در عمل به شعار سال منجر به جذب منابع مالی برای طرح‌های مولد اقتصادی کشور شده و عملاً به رشد تولید منجر خواهد شد.

ایجاد مراکز خدمات سرمایه‌گذاری به عنوان نماینده این سازمان در امور مربوط به جذب منابع مالی خارجی در استان‌ها از گام‌های عملی است که در این راستا برداشته شده که استاندار به عنوان رئیس مرکز و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مسئولیت امور اداری و اجرایی مرکز را برعهده دارد.

سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران علاوه بر این در نظر دارد به منظور تبیین و تشریح برنامه‌ها و راهبردهای خود در امر جذب منابع مالی خارجی و تسهیل این موضوع با همراهی استان‌ها، جلسات منظمی با حضور مدیران دفاتر تخصصی در ۶ منطقه و عمومأ به صورت کارگاه یک روزه برگزار کند تا به دنبال موضوعات و برنامه‌های راهبردی و اقدامات انجام شده در هر استان مورد رصد و پایش قرار گیرد و در پایان سال جشنواره‌ای با حضور استانداران و مدیران برگزار و از سه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تجلیل و قدردانی شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha