۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
پیگیری پروژه شلمچه به بصره و سفرهای اربعین در گفتگوی تلفنی وزرای ایران و عراق
امروز انجام شد؛

پیگیری پروژه شلمچه به بصره و سفرهای اربعین در گفتگوی تلفنی وزرای ایران و عراق

وزیر راه کشورمان امروز در گفتگوی تلفنی با وزیر حمل ونقل عراق ضمن بررسی آخرین روند پروژه شلمچه به بصره، در خصوص موضوعات سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل ونقل در بغداد گفتگو کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در تماس تلفنی با «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل جمهوری عراق پروژه راه آهن شلمچه به بصره و اقدامات دولت عراق در تملک اراضی مسیر این خط ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این گفتگوی تلفنی بر مسئولیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در پیگیری ساخت خط ریلی شلمچه به بصره و مسئولیت مدیرعامل راه آهن در پیگیری روزانه و مستمر و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته اشاره کرد.

در نشست فروردین ماه وزرای دو کشور در تهران، دو کشور ایران و عراق برای ساخت خط آهن شلمچه-بصره توافق کردند که بر اساس آن احداث زیرسازی و روسازی و ابنیه موردنیاز مسیر توسط راه‌آهن جمهوری عراق انجام خواهد شد.

پیگیری موضوع سفر زوار ایرانی در اربعین به عتبات عالیات و برگزاری اجلاس وزرای حمل ونقل در بغداد در هفته آتی از موضوعات دیگر مورد بحث بود.

هفته آینده کنفرانسی با حضور وزرای حمل و نقل کشورهای همجوار و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بغداد برگزار خواهد شد. این کنفرانس در چارچوب تلاش های دولت عراق برای تقویت همکاری های اقتصادی صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha