۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
۲۷۰۰ میلیارد تومان برای سد گدارخوش ایلام هزینه می‌شود
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام:

۲۷۰۰ میلیارد تومان برای سد گدارخوش ایلام هزینه می‌شود

ایلام- علیمرادی، مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: با برنامه ریزی انجام شده، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای سد گدارخوش ایلام هزینه می‌شود.

صادق علیمرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کلنگ زنی سد گدارخوش به تازگی توسط مسئولان کشوری و استانی انجام شده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، مصارف کشاورزی و آب صنعت منطقه، تأمین و نقش کم نظیری در توسعه شهرستان های چوار و مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

علیمرادی با اشاره به اینکه ظرفیت سد گدارخوش ۱۵۱ میلیون مترمکعب است، افزود: هدف از احداث این سد، مهار و استحصال آب های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه اعتباری معادل ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، تصریح کرد: بهره برداری از سد گدار خوش ۶۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایلام را مشروب می کند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام در پایان سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه دولت به این پروژه ملی، تاکید کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار این پروژه ملی، شاهد بهره برداری آن در موعد مقرر خواهیم بود که نتیجه اش، رونق و توسعه استان خواهد بود.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha