۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل آهن

افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل آهن

براساس آمار و گزارش‌ها روز گذشته قیمت روزانه آهن در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با ثبات قیمت همراه بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، براساس آمار و گزارش‌ها روز گذشته قیمت روزانه آهن در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با ثبات قیمت همراه بود اما در این بین نوسانات کاهشی و افزایشی هم در برخی از شرکت‌ها مشاهده شد.

قیمت دلار روز گذشته بین دو کانال ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی در نوسان بود به طوری که در ابتدای روز هر دلار حدود ۵۱ هزار تومان معامله شد اما در نیمه‌های روز وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد اما نهایتا در پایان روز روی کانال ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

تحلیل روزانه بازار آهن
در پی روند آرام بازار آهن در روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در بسیاری از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی هم در تعدادی از مبادی فروش قابل مشاهده بود. گفتنی است کف نرخ میلگرد همچنان حمایت کانال ۲۵ هزار تومانی را حفظ کرده است.

همچنین در این مدت که شاهد کمبود میلگردهای سایز ۸ تا ۱۲ بودیم فاصله قیمتی زیادی بین سایزهای درشت‌تر ایجاد شده بود اما در چند روز گذشته سایزهای ریز کاهش قیمت محسوسی داشتند. در ده روز گذشته متوسط نرخ میلگرد با نوسانات جزئی کاهشی بین ۲۶۱۰۰ تا ۲۶۵۰۰ تومان محاسبه شد.

قیمت تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی در تعدادی از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما تعدادی زیادی از شرکت‌ها هم بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند، همچنین قیمت روز نبشی و انواع ناودانی هم در اغلب مبادی فروش ثبات قیمت داشت.

قیمت ورق آهن در غالب شرکت‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان با کاهش قیمت همراه بود؛ همچنین ورق گالوانیزه ورق روغنی و ورق رنگی هم کماکان بدون تغییر قیمت اعلام شدند. قیمت قوطی پروفیل، پروفیل مبلی، پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت پروفیل صدرا حدود ۷۰۰ تومان کاهش داشت. قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز مانند لوله منیسمان، داربستی، گازی و ... نیز در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

آنطور که از روند نوسانات قیمت آهن الات برمی‌آید اوضاع بازار آرام است، اغلب معاملات به صورت توافقی انجام می‌شود و شرایط به نفع متقاضی مصرف است. نوسانات جزئی افزایشی هم که بیشتر در قیمت میلگرد و تیرآهن مشاهده شد به افزایش قطعی ۳۰ درصدی هزینه حمل و نقل آهن مربوط می‌شود.

اگرچه معاملات در کف نرخ پیشنهادی بازار میلگرد همچنان در جریان بود اما برخی از شرکت‌ها هم با رسانه‌های شدن این خبر فروش خود را متوقف کرده و برخی نیز همانطور که انتظار می‌رفت قیمت‌ها را افزایش دادند. طبق این مصوبه با افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل مبلغ ۵۵۰۰ ریال به ازای هر تن-کیلومتر اعمال خواد شد و از امروز یعنی یکم خردادماه نیز اجرایی می‌شود.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است روز گذشته حدود ۴۴ هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شد که تنها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن از آن مورد معامله قرار گرفت و نرخ آن نیز ۱۳ هزار و ۸۱۳ تومان برآورد شد.

امروز نیز حدود ۲۰۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت آن ۲۰ هزار و ۲۲۹ تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است حجم این محصول حدود ۲۶ درصد کاهش داشته است؛ هنچنین حدود ۶۰ هزار تن تختال C در تالار حراج باز عرضه می‌شود که نرخ آن نیز تقریبا ۱۹ هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha