۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
پمپ های درون چاهی فرصتی برای ارز آوری| تکنولوژی تولید پمپ نفت را بومی سازی کردیم
مدیر بازرگانی شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر مطرح کرد

پمپ های درون چاهی فرصتی برای ارز آوری| تکنولوژی تولید پمپ نفت را بومی سازی کردیم

پورهاشمی مدیر بازرگانی شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر به بازار گفت: با توجه به بومی سازی تکنولوژی تولید پمپ درون چاهی توان سفارشی سازی این محصولات را در اختیار داریم.

بازار؛ گروه ایران: شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولیدکننده پمپ های درون چاهی نفت معرفی می شود؛ مجموعه که توانسته یکی از استراتژیک ترین محصولات مورد نیاز برای صنعت نفت را تولید کند. محصولی که برای کشورهای تحریم کننده در راس قرار می گیرد تا بتوانند به واسطه آن اقتصاد و صنعت نفت کشورهای تحت تحریم را بر زمین زنند.

با این حال شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر توانسته با دست یابی به دانش تولید این محصول، نه تنها کشور را نسبت به واردات این کالای استراتژیک کم نیاز تا بی نیاز کند بلکه درآینده نیز می تواند ظرفیت خوبی برای ارز آوری از این محصول برای کشور ایجاد کند.

فرصت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس

سید مجتبی پورهاشمی مدیر بازرگانی شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در خصوص تولیدات این شرکت به بازار گفت: در حال حاضر نسبت به تولید پمپ های درون چاهی اقدام می کنیم و در آینده نیز قصد داریم این محصول را به کشورهای نفت خیز به ویژه در حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

پمپ درون چاهی فقط برای تامین نیاز داخلی نیست و برنامه صادرات هم در پیش است

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه گاهی برای صادرات محصولات این شرکت برداشته شده است افزود: در حال حاضر تفاهم نامه های بسیار زیاد و مهمی در راستای همکاری با مجموعه های مختلف به امضا رسیده است. همچنین اکنون با شرکت های دانش بنیان و دانش گاه هایی که در حوزه تولیدات شرکت فعالیت می کنند نیز قراردادهایی منعقد کرده ایم که این موضوع می تواند به توسعه تولید و صنعت کشور کمک شایانی کند.

پورهاشمی در پاسخ به این سوال که شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در آینده چند درصد از نیاز کشور را می تواند تامین کند ادامه داد: با توجه به توانایی تولیدی که داریم تقریبا می توان گفت تمام نیاز داخلی را می توانیم پوشش دهیم و هیچگونه نیازی به بحث واردات اجزایی در داخل تولید می شود وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید پمپ درون چاهی فقط برای تامین نیاز داخلی نیست و برنامه صادرات هم در پیش است تاکید کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس می توانند مقاصد خوبی برای صادرات محصولات شرکت باشند. علاوه بر این قصد داریم مذاکراتی هم با کشورهای حوزه خاورمیانه داشته باشیم و گستره صادرات را توسعه دهیم.

اجرای صفر تا ۱۰۰ پمپ درون چاهی

مدیر بازرگانی شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در خصوص سایر کشورهایی که دست به تولید پمپ های درون چاهی می زنند بیان کرد: کشورهایی که در این راستا فعالیت می کنند کشورهایی اعم از روسیه، چین، کانادا و غیره هستند که می توان به جرات گفت در بحث کیفی هیچ چیزی از آن ها کم نداریم. همچنین با توانمندی و تکیه به دانش جوانان همین مرز و بوم توانستیم که حتی یک پله فراتر از آن چیزی که در اقصی نقاط دنیا وجود دارد به مشتریان خودمان تقدیم کنیم.

رقبای ایران در تولید پمپ درون چاهی کشورهایی اعم از روسیه، چین، کانادا و غیره هستند

پورهاشمی در خصوص مزیتی که شرکت در آینده می تواند از آن در راستای ارزآوری بهره ببرد افزود: طراحی های ما بر اساس دانشی که در ایران همیشه وجود دارد انجام می شود. بنابراین بسیاری از کشورهای دیگر تقریبا طراحی ها را به صورت ثابت یا با یک شخصی سازی مختصری انجام می دهند. با این حال ما کاملا قابلیت این را داریم که هرگونه نیازی را بتوانیم پاسخ دهیم و بتوانیم از این قابلیت ارزآوری داشته باشیم و به خیلی از کشورها صادرات کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت ما به عنوان تولید کننده تمامی خدمات از جمله عیب یابی، تعمیر و طراحی چاه هایی که هنوز طراحی بر روی آنها انجام نشده را می تواند از صفر تا ۱۰۰ انجام دهد. در خصوص شخصی سازی محصول برای مشتریان نیز باید به این نکته اشاره کرد که چاه های نفتی هر کدام مشخصات متفاوتی از چاه های دیگر دارند و از این جهت شخصی سازی به عنوان یک نکته بسیار مهم در این حوزه معرفی می شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha