۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
هدف گذاری برای بومی سازی ۸۰ درصدی پمپ های درون چاهی| ظرفیت تولید حداقل ۱۵۰ پمپ نفت در سال
مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر:

هدف گذاری برای بومی سازی ۸۰ درصدی پمپ های درون چاهی| ظرفیت تولید حداقل ۱۵۰ پمپ نفت در سال

فلاح زاده مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر به بازار گفت: با بومی سازی ۸۰ درصدی پمپ های درون چاهی قصد داریم از خروج ۶۰ میلیون دلار در سال جلوگیری کنیم.

بازار؛ گروه ایران: پمپ های درون چاهی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی استخراج نفت شناخته می شود که دانش فنی تولید آن در اختیار تمام کشورهای نفت خیز قرار ندارد. از این رو به عنوان محصولی استراتژیک برای این گروه کشورها شناخته می شود؛ محصولی که برای به زمین زدن صنعت نفت کشورهای تحت تحریم به عنوان گزینه های مهم تحریمی قرار می گیرد.

در این راستا شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر یکی از مجموعه های گروه توسعه اقتصادی تدبیر ضمن دست یابی به دانش فنی این محصول اقدام به تولید با تیراژ قابل توجه آن می کند که نه تنها نیاز داخلی را برطرف می کند بلکه می تواند در آینده به عنوان یکی از شرکت های تامین کننده سایر کشورهای نفت خیز هم معرفی شود.

پیشتیانی تمام و کمال از خریداران پمپ ها

در رابطه با بومی سازی پمپ های درون چاهی در کشور، یاسر فلاح زاده مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر به بازار گفت: پترو فراز آور ساحل تدبیر صاحب اولین و بزرگترین کارخانه تولید پمپ های درون چاهی در کشور معرفی نی شود که با سرمایه گذاری و مشارکت یکی از شرکت های گروه توسعه اقتصادی تدبیر و یک شرکت روسی تاسیس و راه اندازی شده است. این شرکت سالانه ظرفیت تولید حداقل ۱۵۰ پمپ در سال را در اختیار دارد.

پترو فراز آور ساحل تدبیر ظرفیت تولید حداقل ۱۵۰ پمپ درون چاهی نفت را در اختیار دارد

وی با اشاره به اینکه پمپ های تولید شده از سوی پترو فراز آور ساحل تدبیر بر اساس نیاز و شرکت های بهره برداری نفتی و اطلاعاتی که از سوی آن ها در اختیار شرکت قرار می گیرد تولید می شود افزود: علاوه بر تولید بر اساس نیاز مجموعه ها، عملیات نصب و راه اندازی را نیز بر عهده می گیریم.

فلاح زاده با اشاره به اینکه خدمات شرکت به نصب و راه اندازی محدود نمی شود ادامه داد: خدماتی که به سفارش دهنده ارائه خواهیم داد شامل نصب، راه اندازی، مانیتورینگ به صورت آنلاین، تعمیر، خدمات پس از فروش و پشتیبانی از پمپ ها است.

برخورداری از سطح بالای کیفی

مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در پاسخ به این سوال که مزیت محصولات این شرکت نسبت به تامین کنندگان دیگر چیست پاسخ داد: یکی از مزایایی که این شرکت نسبت به رقبای خود حتی در منطقه خاورمیانه دارد این است که این شرکت طیف کاملی از خدماتی که مربوط به پمپ های درون چاهی است را ارائه می دهد.

وی افزود: این خدمات از طراحی بر اساس اطلاعات چاه و مخزن تا زمانی که این پمپ ها خراب می شوند و نیاز به آنالیز خرابی و تعمیرات دارند را شامل می شود.

پمپ های درون چاهی پترو فراز آور ساحل تدبیر به لحاظ تکنولوژی با کشورهای تولیدکننده قدر هم تراز است

فلاح زاده در خصوص اهداف شرکت ادامه داد: بر اساس سیاست های کلان کشور این شرکت هدف گذاری کرده تا پایان سال ۱۴۰۲ بتواند حداقل ۸۰ درصد قطعات این پمپ را در کشور بومی سازی کند. همچنین بعد از نیل به اهداف خود تا پایان سال ۱۴۰۲ این قابلیت وجود دارد که حداقل از خروج ارز به میزان ۶۰ میلیون دلار در سال جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون چقدر از این پمپ ها داخلی سازی شده است گفت: در حال حاضر حداقل ۴۵ درصد داخلی سازی تکنولوژی را داریم و روی آمادگی ساخت، حداقل ۳۰ درصد را احصا کرده ایم.

مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در خصوص کیفیت پمپ های درون چاهی تولید کشور افزود: با توجه به اینکه پشتوانه تکنولوژی تولیدات شرکت، یک مجموعه روسی قدر است و آن ها در بحث تکنولوژی پمپ های درون چاهی حرف اول در دنیا می زنند و به لحاظ کیفی در جایگاه بسیار بالا و خوبی قرار داریم. بنابراین این پمپ ها در تراز تکنولوژی جهانی تولید می شود.

داخلی سازی ۸۰ درصدی پمپ های درون چاهی

فلاح زاده در پاسخ به این سوال که آیا در آینده می توان به روسیه که تکنولوژی ساخت را از آن ها دریافت کردیم نیز صادرات داشته باشیم؟ پاسخ داد: نمی توان به روسیه صادرات داشت؛ چرا که شرکت های قدر آن ها تیراژ تولید بالایی دارند و نه تنها از این موضوع بی نیاز هستند بلکه حتی خود صادر کننده هستند. اما همین الان با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس مذاکراتی انجام داده ایم و می توان به برخی از آن ها صادرات داشت.

قصد داریم عمق ساخت داخل پمپ های درون چاهی را به بیش از 80 درصد افزایش دهیم

مدیرعامل شرکت پترو فراز آور ساحل تدبیر در خصوص برنامه های آینده شرکت افزود: با توجه به مناقصاتی که امسال برگزار خواهد شد قصد داریم حداقل بتوانیم ۱۰۰ دستگاه پمپ را با توجه به نوپا بودن شرکت ها تولید کنیم. همانطور که اشاره کردم برنامه داریم به زودی عمق ساخت داخل این پمپ ها را هم به بیش از ۸۰ درصد برسانیم که این مهم تاثیر مهمی در آینده کشور ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha