۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
 برگزاری همایش سیاست‌های پولی و ارزی| همه علاقه‌مندان می‌توانند در همایش شرکت کنند
دبیر اجرایی همایش سیاست‌های پولی و ارزی اعلام کرد

برگزاری همایش سیاست‌های پولی و ارزی| همه علاقه‌مندان می‌توانند در همایش شرکت کنند

همایش سیاست‌های پولی و ارزی ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار می‌شود و تمام علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مجازی در این همایش شرکت کنند.

به گزراش بازار به نقل از ایبنا، وهاب قلیچ؛ دبیر اجرایی همایش سیاست‌های پولی و ارزی، اظهار کرد: همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی به همت بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی، با هدف سیاست‌گذاری و کمک به جامعه علمی کشور سال‌هاست که برگزار می‌شود. ۲۹ دوره از این همایش در سال‌های گذشته برگزار شده و دوره بیست‌ونهم این همایش در خرداد ماه سال گذشته با موضوع «کنترل تورم و ثبات مالی» برگزار شد.

وی افزود: سی‌امین دوره این همایش، امسال با عنوان «تثبیت اقتصادی، حکمرانی و سیاست‌گذاری» و در پنج محور چارچوب سیاست پولی برای تثبیت اقتصادی، چارچوب سیاست مالی برای تثبیت اقتصادی، سیاست ارزی و تثبیت اقتصادی، نظام بانکی و تثبیت اقتصادی و حمکرانی و ثبات اقتصادی برگزار می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی همایش، هدف نامگذاری همایش با این عنوان، بحث مهم تثبیت اقتصادی به معنای کاهش نوسانات ارزی و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ‌گاه در این همایش به دنبال مباحثی تحت عنوان تثبیت نرخ نیستیم و اعتقادی به تثبیت نرخ در اقتصاد نداریم. هدف تثبیت اقتصادی به معنای کاهش نوسانات و پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد است. امید داریم در این همایش با حضور مدیران بانکی، صاحب‌نظران، اساتید اقتصادی و کارشناسان این حوزه سیاست‌های مثبت و مفیدی برای اقتصاد کشور طراحی و ارائه شود.

قلیچ با اشاره به اینکه این همایش امسال نیز همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: البته تعداد محدودی از کارشناسان، اساتید دانشگاهی، اعضای هیئت علمی و مدیران بانکی در این همایش به صورت حضوری شرکت می‌کنند. امکان مشاهده این همایش از طریق سایت مرتبط با این همایش فراهم می‌شود و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند در این همایش به صورت مجازی شرکت کنند.

وی افزود: در این همایش، هفت نشست علمی با حضور کارشناسان، اساتید و صاحب نظران و پنج نشست برای ارائه مقالات برگزیده خواهیم داشت. گزارش دستاوردهای همایش نیز به صورت مکتوب در صفحه اینترنتی همایش و صفحه پژوهشکده پولی و بانکی منعکس می‌شود.

از کلیه علاقه‌مندان، صاحب‌نظران، دغدغه‌مندان و فعالان حوزه پولی و ارزی کشور دعوت می‌شود تا در همایش شرکت کرده و با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در آینده اجرا می‌کند، بیشتر آشنا شوند.

این همایش ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در ساختمان بانک مرکزی برگزار خواهد شد.

نشانی اینترنتی همایش که برای مشاهده و پیگیری اخبار می‌توانید به آن مراجعه کنید www.mepac.ac.ir است و با جستجوی کلمه همایش سیاست‌های پولی و ارزی نیز می‌توانید به این سایت دسترسی پیدا کنید.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha