۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
عربستان شرکت هواپیمایی معین را تا این لحظه تایید نکرده است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

عربستان شرکت هواپیمایی معین را تا این لحظه تایید نکرده است

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: شرکت هواپیمایی معین برای عملیات اعزام زائران حج تمتع مشخص شده اما عربستان هنوز مجوزهای لازم را تایید نکرده است

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش در نشست خبری حج افزود: امسال تعداد زائران حج تمتع نسبت به سال گذشته دو برابر بوده و هماهنگی لازم درسطح عالی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که مربوط به فرودگاه، گمرک و شرکت هواپیمایی ایران ایر بوده در جلسات متعدد مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی افزودتاریخ نخستین اعزام زائران حج تمتع امسال سوم خردادخواهد بود.

محمدی بخش گفت: سال گذشته زائران از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی رضایت داشتند امسال نیز نزدیک به ۳۰ درصد اعزام زائران حج تمتع از فرودگاه امام انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه شرکت هواپیمایی معین برای انجام پرواز مشخص شده، اما هنوز عربستان مجوزهای لازم را تایید نکرده است گفت: ملاحظات لازم به زائران اطلاع رسانی شده است.

محمدی بخش همچنین خاطرنشان کرد: مرکز فرماندهی که در سازمان هواپیمایی کشوری برای نوروز داشتیم برای رفع مشکلات احتمالی در ایران ایر تشکیل شده است.

مدیرعامل ایران ایر هم در این نشست گفت: زائران می‌توانند فقط ۳۰ کیلوگرم بار به همراه داشته باشند.

شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری حج افزود: ۸۷هزار ۵۵۰زائر امسال عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی افزود ۷۷۴پرواز رفت و برگشت با ۱۵۴۸ سورتی پرواز صورت می‌گیرد شروع عملیات از ۳۱ اردیبهشت بوده که پیشران‌ها عازم می‌شوند وعملیات حج زائران از ۳سوم خردادآغاز می‌شود و پایان عملیات بازگشت زائران نیز ۵مرداد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته به دلیل برنامه‌های اربعین، جام‌جهانی و نوروز فرصت انجام تعمیرات نداشتیم گفت: طی یک ماه ۱۰موتور ۳۰۰_۶۰۰اورهال شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha