۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
تولید گاز در ایلام به ۱۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام:

تولید گاز در ایلام به ۱۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد

ایلام- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام، تولید گاز در ایلام به ۱۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

روح الله نوریان در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ظرفیت تولید این پالایشگاه با احداث فاز دوم این پالایشگاه با افزایشی به میزان ۳.۴ میلیون مترمکعب خوراک ترش در روز به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید، افزود: پیشرفت کل طرح نزدیک به ۵۰ درصد است و پیش بینی می شود در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح؛ ظرفیت تولید ۵ محصول این پالایشگاه به خصوص سه محصول استراتژیک گاز مایع خام، اتان و میعانات گازی بعنوان خوراک الفین مجتمع پتروشیمی ایلام ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: سال گذشته ۷۰ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده این پالایشگاه ساخت و تولید داخل و همسو با سیاست‌های نظام در حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید در کشور بوده است.

نوریان با اشاره به این‌که این شرکت برنامه‌های مدونی برای جایگزینی کالای ایرانی به جای کالاهای خارجی در دستور کار قرار داده است، گفت: تامین تجهیزات و ارتقای فناوری های کلیدی مورد نیاز با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از راهبردهای اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب، رفع وابستگی و حفظ عزت و استقلال کشور بوده که در این راستا قدم های خوبی نیز برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان این‌که این پالایشگاه با شناسایی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، گام های مثبتی در زمینه استفاده از این ظرفیت بالقوه نیز برداشته است، افزود: حمایت و همراهی با شرکت های دانش بنیان موجب بهبود کسب و کار و عدم وابستگی به خرید کالاهای خارجی خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha