۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران افتتاح شد | تسهیل تبادلات تجاری با پاکستان
با حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان؛

نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران افتتاح شد | تسهیل تبادلات تجاری با پاکستان

راسک- نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران در بخش پیشین در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور پاکستان با حضور رئیس جمهور، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، نخستین بازارچه مرزی خرده فروشی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی و همچنین شهباز شریف نخست وزیر پاکستان افتتاح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح این بازارچه مرزی، به خبرنگاران گفت: یکی از مسائلی که در این بازارچه لحاظ شده فرای موضوع تبادلات تجاری، معیشت مردم بومی است لذا غرفه های موجود در بازارچه تنها به مرزنشینان اختصاص یافته است.

محمد کرمی با بیان اینکه افزایش تبادلات با کشور همسایه در این بازارچه دیده شده است، ابراز کرد: ساخت بازارچه مرزی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان بود که امروز خوشبختانه شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی با بیان اینکه اشتغال مرز نشینان و بهبود وضعیت معیشتی در زمره محورهای این بازارچه است، افزود: شش بازارچه مرزی خرده فروشی در مرز مشترک ایران و پاکستان در دست ساخت است که امروز در پیشین شاهد افتتاح نخستین بازارچه از این دست بودیم.

به گفته مسئولان بازارچه مرزی پیشین؛ مرزنشینان ‏می‌توانند هر هفته تا سقف ۴۰۰ دلار بدون تشریفات گمرکی اقدام به تجارت کنند که کالاهای وارداتی شامل ۱۲۰ قلم کالا از پاکستان و دربرگیرنده میوه‌های گرمسیری، برنج و البسه است.

مردم مرزی همچنین می‌توانند کالاهایی را از استان صادر کنند که این ظرفیت برای مرزنشینان در شعاع ۵۰ کیلومتری است.‏ گفته شه این بازارچه می تواند در معیشت مردم مرز نشین منطقه و شهرستان راسک تحولات خوبی ایجاد کند.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha