۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
تکمیل سبد سایپا با محصول «سیلک» |کراس اوور شهری با کیفیت در راه بازار
بازار از نارنجی پوشان جاده مخصوص خبر می دهد

تکمیل سبد سایپا با محصول «سیلک» |کراس اوور شهری با کیفیت در راه بازار

گروه خودروسازی سایپا احتمالا در شهریور ماه سال جاری سایپا «سیلک» یا همان سیتروئن C۳-XR که یک کراس اوور شهری است را با عمق ۴۵ درصدی ساخت داخل و کیفیت بالا راهی بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی چند دستگاه خودرو سیتروئن C۳-XR جهت بررسی و تست فنی در جاده مخصوص دیده شده است. این خودرو سال ۱۳۹۵ در نمایشگاه خودرویی مشهد رونمایی شد، سال ۱۳۹۷ همزمان با مونتاژ سیتروئن C۳ در سایپا کاشان، برنامه تولید سیتروئن C۳-XR که به عنوان یک کراس اوور شهری شناخته می شود، انجام شده بود. اما جبر تحریم های ظالمانه علیه کشور تولید این محصول را به تعویق انداخت.

پروژه تولید سیتروئن C۳-XR با نام M۴۴ در گروه خودروسازی سایپا دنبال می شد، ولی گروه خودروسازی با انجام فیس لیفت جدید این محصول، برنامه تولید آن را با نام «سایپا سیلک» دنبال می کند

پروژه تولید سیتروئن C۳-XR با نام M۴۴ در گروه خودروسازی سایپا دنبال می شد، ولی گروه خودروسازی با انجام فیس لیفت جدید این محصول، برنامه تولید آن را با نام «سایپا سیلک» دنبال می کند. نکته مهم در اینجاست که این خودرو پلت فرم مشترک با «تارا» دارد. چرا که پژو و سیتروئن مشترکا از یک پلت فرم به نام PF۱ برای تولید پژو ۳۰۱ و سیتروئن C۳ استفاده کردند.

تکمیل سبد سایپا با محصول «سیلک» |کراس اوور شهری با کیفیت در راه بازار

گروه خودروسازی سایپا موفق به تامین پیشرانه ME۱۶ برای محصولات خود شده است، این پیشرانه همان TU۵ پلاس است که نسبت به موتور TU۵ پلاس گروه صنعتی ایران خودرو کیفیتی به مراتب بالاتر خواهد داشت. چرا که اصالت فنی و کیفی فرانسوی در این موتور همزمان با ساخت داخل آن حفظ شده است. این پیشرانه می تواند ۱۰۸ تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید کند. از همین رو موتور ME۱۶ روی خودرو «سیلک» نصب خواهد شد.

براساس آنچه که گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است؛ «سایپا سیلک با گیربکس اتوماتیک شش سرعته راهی بازار خواهد شد.» ویژگی فنی ای خودرو مزیتی محسوب می شود که در زمان عرضه به بازار بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد. چرا که سلیقه خرید خودرو توسط مشتریان از محصولان سدان و هاچ بک میل به تهیه خودروهای کراس یافته است. سایپا سیلک در کلاس کراس اوور شهری می تواند در بازار داخل کشور بی رقیب باشد.

تکمیل سبد سایپا با محصول «سیلک» |کراس اوور شهری با کیفیت در راه بازار

سایپا سیلک با داخلی سازی ۴۵ درصدی توسط گروه خودروسازی سایپا احتمالا شهریور ماه سال جاری راهی بازار شود

سایپا سیلک با داخلی سازی ۴۵ درصدی توسط گروه خودروسازی سایپا احتمالا شهریور ماه سال جاری راهی بازار شود، همکاری گروه خودروسازی سایپا با دانگ فنگ بستری برای توسعه روزافزون سبد محصولات نارنجی پوشان جاده مخصوص را فراهم کرده است.

باتوجه به اینکه پلت فرم خودرو تارا با سایپا سیلک یکسان بوده، طراحی بیرونی و داخلی این خودرو بسیار پخته تر از محصول گروه صنعتی ایران خودرو است. در طراحی داخلی این محصول شاهد داشبورد به روز هستیم که می تواند نظر مشتریان داخلی را بیشتر از تارا جلب کند.

در حال حاضر در بازار داخل کشور جای یک محصول کراس اوور شهری خالی است، سایپا سیلک می تواند نیاز اصلی این بخش از بازار را به خوبی تامین کند. تاکنون قیمت دقیق این محصول توسط نارنجی پوشان جاده مخصوص تعیین نشده، اما به نظر می رسد قیمت سایپا سیلک کمی بیشتر از یک خودرو هاچ بک باشد.

تکمیل سبد سایپا با محصول «سیلک» |کراس اوور شهری با کیفیت در راه بازار

کد خبر: ۲۲۱٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha