۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
۵.۴ میلیون اصله نهال در ایلام تولید شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۵.۴ میلیون اصله نهال در ایلام تولید شد

ایلام- پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: طی دو ماه گذشته بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در ایلام تولید شده است.

ابراهیم پیرزادیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای تحقق طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار سال، سهم استان ایلام سالانه ۱۸میلیون اصله است که در مجموع تولید ۷۲ میلیون اصله نهال در سه نهالستان دهلران، مهران و ایوان خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به توسعه نهالستان‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ این طرح در دو ماه گذشته پنج میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال تولید و بخشی از آن‌ها در ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های مورد نظر کشت شده است.

پیرزادیان عمده نهال‌های تولیدی را در شهرستان‌های گرمسیری دهلران و مهران و از نوع اوکالیپتوس عنوان کرد و یادآور شد: به منظور بهره مندی کشاوزان از مزایای اقتصادی این طرح، نهال‌های مذکور در طرح زراعت چوب مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی اعلام کرد: هر هکتار جنگل میتواند تا ۶۰ تن ریزگرد را در خود مهار کند به عبارت دیگر، جنگل‌ها ریه‌های زمین هستند که با جذب آلایندگی‌های زیست محیطی ریه‌های انسان‌ها را سالم نگه دارند، موضوعی که پایه و اساس اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha