۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صمت،کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صمت،کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا

در راستای ایجاد فضای رقابتی و جهت‌دهی به فعالیت شرکت‌های حوزه صنعت نرم‌افزار، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون فاوا امضا شد.

به گزارش بازار، نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و کانون فاوا با حضور آقایان سیدمحمد موسوی - معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، فرزاد اسماعیل‌زاده - مدیرکل دفتر صنایع نرم افزار وزارت صمت، داوود ادیب- رئیس هیئت مدیره و نصرالله جهانگرد- عضو هیئت مدیره کانون و حبیب‌الله اصغری - نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر مدیران و مسئولان این دو مجموعه برگزار شد.

در این نشست طرفین در خصوص اهمیت توجه به حوزه صنعت نرم‌افزار و ساماندهی به این بازار به بحث و تبادل نظر پرداخته و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری میان طرفین امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد فضای رقابتی و فعالیت صنعت نرم‌افزار برمبنای تقاضای بازار، ترغیب تولید کنندگان محصولات نرم‌افزاری به افزایش کیفیت محصولات و کمک به انتخاب محصول نرم‌افزاری متناسب با نیازهای کاربران، میان دو مجموعه امضا شده است.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه تدوین شاخص‌های انتخاب نرم افزار و طبقه‌بندی محصولات نرم‌افزاری تولید داخل، برای یکپارچگی اطلاعات محصولات نرم‌افزاری و تمامیت قابلیت‌های این محصولات از طریق سامانه در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است؛ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فاوا با هدف تقویت ارتباط میان فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی و تشکیل شده است.

کانون فاوا نهادی تصمیم ساز و تشکلی غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که به‌منظور افزایش همگرایی، همکاری، هماهنگی، تصمیم سازی و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت‌های بازار، صنعت، دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز پژوهشی و فناوری و ارتقای نظام نوآوری، در عرصه توسعه و تولید کالا یا خدمات تخصصی مرتبط با صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شکل گرفته است.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha