۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
۱۴۰۲، سال ورود ستاد به باشگاه ۲ میلیارد دلاری های صادرات| دو ویژگی‌ اکسپوی تهران از نگاه آقای معاون
گفتگو با معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛

۱۴۰۲، سال ورود ستاد به باشگاه ۲ میلیارد دلاری های صادرات| دو ویژگی‌ اکسپوی تهران از نگاه آقای معاون

سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: سال گذشته کل مجموعه ستاد به دستاورد ۱.۵ میلیون دلار صادرات دست یافت و برای امسال عضویت در باشگاه ۲ میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده ایم.

بازار؛ گروه ایران: نام گذاری هر ساله از سوی مقام معظم رهبری چراغ راهی برای مسئولان در راستای تصمیم گیری برای آینده کشور است. همانطور که می دانیم ۱۴۰۱ به نام «رونق تولید» مزین شد؛ چرا که تا تولید نباشد یک پای اصلی اقتصاد می لنگد و همین نام وظیفه ای بر دوش مسئولان قرار داد تا شرایط رونق تولید که رونق اقتصادی را با خود به همراه دارد فراهم کنند.

امسال هم علاوه بر رشد تولید که تضمین کننده نیاز داخلی و فرصت سازی برای صادرات است به همراه مهار تورم که یکی از لازمه های آن صادرات و ارزآوری است نشان می دهد که باید شرایط برای تعاملات B۲B شرکت ها بیش از پیش فراهم شود. تعاملاتی که نه تنها می تواند سد تحریم های اقتصادی علیه ایران را بشکافد بلکه فرصت را برای توسعه و پیش روی اقتصادی ایران فراهم خواهد کرد.

یکی از مجموعه هایی که همواره در راستای تعاملات B۲B که شرکت ها بدون در نظر گرفتن تحریم ها می توانند با یکدیگر دست به مبادلات اقتصادی بزنند فراهم می کند گروه توسعه اقتصادی تدبیر از مجموعه های زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است. البته ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با بازوهای دیگر خود نیز در راستای رشد تولید و صادرات اقدامات گسترده ای را انجام می دهد. مجموعه هایی همچون دانش بنیان برکت و بنیاد برکت که هدایت آن ها نه با تصدی گری که بلکه بیشتر با سرمایه گذاری و نشان دادن چراغ راه، مسیر را برای بخش های خرد و کوچک اقتصادی کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار روشن و هموار می کنند.

در این راستا و به اذعان کارشناسان و نیز آمارهای موجود، مجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کارنامه های خوبی را از خود برجای گذاشته اند که یکی از مهمترین آن ها همین دستاورد ۱.۵ میلیارد دلاری صادراتی است که سال گذشته توسط کل مجموعه های ستاد و شرکت های تحت حمایت آن محقق شد و تنها گام کوچکی از برنامه های آتی در راستای ارزآوری و پررنگ کردن نقش تولید کشور در اقتصاد منطقه و دنیا است.

حضور پرقدرت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اکسپوی ۲۰۲۳

همین چند وقت پیش نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۳ با حضور گسترده تجار و مسئولان کشورهای خارجی از جمله عمان، روسیه و غیره برگزار شد. رویدادی بزرگ و حائز اهمیت که با حضور گسترده ای که شرکت ها آن داشتند، انتظار می رود ۱۴۰۲ و پس از آن ارزآوری از تولیدات با کیفیت سرعت بیشتری نسبت به گذشته بیابد.

در این رابطه سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بازار گفت: خوشبختانه امسال همه شرکت های صادرات محور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نمایشگاه ایران اکسپو با قدرت حضور یافتند و نسبت به معرفی دستاوردهایشان به صنعت گران ایرانی و خارجی اقدام کردند.

تجار خارجی می خواهند با تاسیس کارخانه های ما در کشورهای خود نسبت به خرید تیراژی محصولات ایرانی اقدام کنند

وی اضافه کرد: این اولین بار بود که بیش از ۴۰ شرکت تولید کننده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از جمله مجموعه های دانش بنیان، تولیدکنندگان محصولات نانو و غیره که تولیداتی صادرات محور دارند در چهار سالن مجزا در تمام حوزه های دارویی، نفت و انرژی، کشاورزی، دانش بنیان و صنعت و معدن حضور یافتند و درخشیدند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به بازدید گسترده ای که از دستاوردهای ستادی به عمل آمد ادامه داد: خوشبختانه بر اساس اخباری که دریافت کردم هم تعداد بازدید کنندگان نسبت به سه سال قبل بسیار افزایش یافته است و هم اینکه طی این رویداد مذاکراتی بسیار مهمی با کشورهای خارجی انجام شده است.

سیدهاشمی با اشاره به اینکه مذاکرات انجام شده با کشورهای خارجی با محوریت انتقال فنی مهندسی ایران به آن ها بوده است تاکید کرد: تجار خارجی بیشتر متقاضی خرید مواد اولیه از ایران هستند. همچنین آن ها می خواهند با تاسیس کارخانه های ما در کشورهای خود نسبت به خرید تیراژی محصولات ایرانی اقدام کنند.

شکاف تحریم های خارجی با قدرت نمایی ایران در تولید

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص تفاهم نامه هایی که شرکت های ستاد با هیئت های تجاری کشورهای خارجی به امضا رساندند بیان داشت: از ابتدای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران تاکنون توانستیم با چند کشور قرارداد همکاری منعقد کنیم. علاوه بر این توافق نامه ها و اسناد محرمانه ای را با سایر تجار کشورها به امضا رسانده ایم.

سیدهاشمی با اشاره به سایر دستاوردهای اکسپوی ۲۰۲۳ اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران امسال با دو ویژگی متفاوت نسبت به سال های قبل از کرونا برگزار شد؛ نخست، این رویداد با با استقبال گسترده برگزار شد و خیلی پر رونق بود. دوم، محصولات به دلیل دانش بنیان بودن و برخورداری تکنولوژی ها و فناوری های جدید مورد استقبال قرار گرفتند.

با حضور مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در عرصه‌ ی جهانی امیدوارم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم وارد باشگاه ۲ میلیارد دلاری شویم

وی با اشاره به اینکه از دستاوردهای شرکت های زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت ویژه استقبال شد تاکید کرد: امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم با تک تک مذاکره کنندگان به توافق های خوبی دست یابیم. همچنین در امر صادرات انتظار می رود که پر قدرت تر عمل کنیم.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: مجموعه ستاد در سال گذشته برای صادرات یک میلیارد دلاری هدف گذاری کرده بود و توانست به ۱.۵ میلیارد دلار دست آورد ارزی دست یابد. یعنی نه تنها از برنامه اولیه خود جهش کردیم بلکه ۵۰ درصد هم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ارزآوری افزایش یافت.

سیدهاشمی یکی از دلایل موفقیت مجموعه ستاد در امر ارزآوری را تولید با کیفیت عالی و قیمت قابل رقابت عنوان کرد و گفت: با حضور مدیران ما در عرصه‌ ی جهانی امیدوارم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم وارد باشگاه دو میلیارد دلاری شویم و عضو افتخار آفرین این باشگاه ۲ میلیارد دلاری باشیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha