۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
تکمیل زهکشی ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیر طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان:

تکمیل زهکشی ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

گرگان- برزعلی، مدیر طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان گفت: تکمیل زهکشی ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محسن برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح زهکشی اراضی اولویت دار یکی از طرح های بزرگ استان است، اظهار کرد: در مطالعات اولیه مشخص شد که سطحی به مساحت ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی استان نیازمند زهکشی بوده که مشکل ۲۸۰ هزار هکتار آن حاد است.

مدیر طرح زهکشی اراضی اولویت دار گلستان ادامه داد: این ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان که وضعیتی نسبتا حاد دارد که به دو بخش ۱۶۰ و ۱۲۰ هکتاری تقسیم شد.

وی نیاز اعتباری برای تکمیل همه مولفه های طرح در سطح ۱۲۰ هزار هکتاری را حدود دو هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: عملیات اجرایی طرح زهکشی در سطحی به مساحت ۳۵ هزار هکتار در حال انجام است که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

برزعلی افزود: از سوی دیگر میزان اعتباری که برای این طرح مصوب شده ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که ۲۱۱ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده و تا امروز ۲۰۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی زهکشی اراضی در محدوده ۴۲هزار هکتار آغاز شده که ۴۵ درصد پیشرفت هم داشته است.

او هدف از زهکشی اراضی را رفع آبگرفتگی و اصلاح خاک عنوان کرد و افزود: در گلستان ۸۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این مساحت در۲۴ درصد آن کشت آبی و ۷۶ درصد کشت دیم انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های منابع آبی در استان، نمی‌توان بیش از حد از این منابع برداشت کرد که در این شرایط راهکار پیشنهادی، استفاده حداکثری از نزولات جوی است.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha