۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
تکرار تراژدی تصادفات دردناک در جاده اردبیل-گرمی| سهم بزرگراه قفقاز از اعتبار هزار میلیاردی چقدر است؟
یادداشت؛

تکرار تراژدی تصادفات دردناک در جاده اردبیل-گرمی| سهم بزرگراه قفقاز از اعتبار هزار میلیاردی چقدر است؟

اردبیل - «جاده اردبیل - گرمی و گرمی به بیله سوار یکی از شبکه های مهم حمل ونقل و مواصلاتی استان وکشور محسوب می شود.» این بخشی از یادداشت عظیم دشتی فعال رسانه ای است که در بازار به تحریر درآمده است.

عظیم دشتی؛ بازار: جاده اردبیل - گرمی و گرمی به بیله سوار به جهت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا از گمرک بیله سوار به سایر نقاط کشور یکی از شبکه های مهم حمل و نقل و مواصلاتی استان و کشور محسوب می شود.

نزدیک به دو دهه از چهار بانده کردن این مسیر می گذرد و باگذشت این دو دهه نزدیک به نیمی از مسیر ۱۷۰ کیلومتری اردبیل - بیله سوار چهار بانده شده ولی بقیه مسیر به جهت عدم تزریق اعتبار و بی توجهی محض دولت و مدیران استانی، هم چنان حادثه ساز بوده و هر از چند گاهی تصادفات مرگبار را برخود تجربه می کند.

در آخرین مورد، روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه براثر تصادف زنجیره ای در مسیر برزند، دو نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند.

هفته دولت سال ۱۴۰۱ حضرت آیت الله سید حسن عاملی در سفری که به شهرستان گرمی داشتند شروع عملیات احداث بخشی از بزرگراه قفقاز در قطعه امیرکندی به آغداش با حضور مسئولان محلی و استانی و طی مراسمی پر طمطراق آغاز شد و بعد از سفر ایشان دریک اقدام عجیب وتامل برانگیز تمامی دستگاههای را که به منطقه آورده بودند جای دیگر انتقال دادند و با گذشت ۸ ماه از برگزاری مراسم آغازین عملیات احداث، کار خاصی انجام نشده است.

اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در جلسه هم اندیشی دبیران احزاب، جمعیت ها و تشکل های حزبی با استاندار محترم اردبیل عواقب خطرناک تعطیلی و یا کندی عملیات احداث بزرگراه قفقاز به ایشان یاد آوری گردید و حضرت ایشان قول دادند پی گیر این پروژه مهم خواهند بود، ولی متاسفانه تا به امروز اتفاق خاصی نیفتاده است.

دی ماه سال ۱۴۰۱ خبر مهمی در صدر اخبار استان قرار گرفت، خبر این بود در راستای جبران عقب ماندگی های گذشته استان «یک هزار میلیاردتومان» اعتبار از محل تهاتر نفت به نام اردبیل رقم خورد و با صدور مجوز این امتیاز بزرگ برای استان، پروژه‌های استان جانی دوباره می‌گیرند و علاوه بر تکمیل زیرساخت‌ها، امکان انجام پروژه‌های کلان نیز با توجه به تخصیص بودجه مناسب فراهم خواهد شد.

سئوال اساسی این‌است که سهم پروژه مهم وحیاتی بزرگراه قفقار از این اعتبار هزار میلیارد تومانی چقدربوده است؟ آیا نمی شد با رقم کوچکی از این اعتبار هزار میلیاردی ۱/۵ کیلومتر باقی مانده از جاده موران - گرمی را آسفالت کرد؟

نا انصافی است که اگر همه تصادفات را به گردن جاده وکم عرض بودن آن بیاندازیم و از خطاهای احتمالی رانندگان چشم پوشی بکنیم. قطعا در مواردی رانندگان هم در بروز چنین حوادث ناگوار ودردناک سهیم‌هستند ولی این به منزله آن نیست که مدیران ما نسبت به فراهم نمودن زیر ساخت های مطمئن، بی تفاوت باشند.

کد خبر: ۲۲۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha