۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
توانمندی ایران برای صادرات محصولات متنوع به روسیه| متخصصان به نمایشگاه اکسپو دعوت شوند
بازار گزارش می دهد

توانمندی ایران برای صادرات محصولات متنوع به روسیه| متخصصان به نمایشگاه اکسپو دعوت شوند

ولادیمیچ بازرگان روسی مدعو نمایشگاه ایران اکسپو به بازار گفت: نمایشگاه ایران اکسپو با محصولات با کیفیت در حوزه های مختلف مانند پتروشیمی و پزشکی می تواند زمینه توسعه مبادلات تجاری میان دو کشور باشد.

بازار؛ گروه ایران: به تازگی نمایشگاه ایران اکسپو پایان یافت، نمایشگاهی که طی چهار روز بستری مناسب جهت معرفی و تعامل دو سویه تولیدکنندگان و نمایش توانمندی ها داخلی به مهمانان خارجی به ویژه کشورهای همسایه بود. در این نمایشگاه ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) میزبان بیشترین مهمان خارجی به دلیل توانمندی های عدیده در صنایع مختلف بود. هیاتی از روسیه جهت بررسی آخرین دستاوردهای پزشکی در ایران از غرفه های نمایشگاه ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) بازدیدهای داشتند، به نظر می رسد در این رویداد مذاکرات مثبتی در راستای همکاری میان هیات روسی و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) انجام شده که می تواند منجربه ارزآوری شود، در حاشیه این بازدید فرصتی دست داد تا با گرووی ادوارد ولادیمیچ بازرگان روسی به گفت و گو بپردازیم:

* چندبار به ایران و نمایشگاه اکسپو سفر داشتید و توانمندی صنعتی کشور ما را چگونه ارزیابی می کنید؟

تاکنون پنج بار در نمایشگاه ایران اکسپو شرکت کردم، هرچند که جهت تعاملات صنعتی و تجاری مکرر سفرهای به ایران داشتم. ولی، پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به سال های گذشته توانمندتر و بزرگتر شده است.

* مهم ترین نکته ای که در زمان بازدید از نمایشگاه توجه شما را جلب کرد، چه بود؟

بازدید از این نمایشگاه بسیار خوشحال کننده بود چرا که محصولات متعدد و با کیفیت را در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته شده بود. یکی از بهترین ویژگی های این نمایشگاه دسته بندی صنایع در سالن های مختلف و سهولت در بازدید بود.

معتقدم مناسبت های تجاری میان ایران و روسیه افزایش یافته است، اما در اینجا باید اشاره کنم که اگر متخصصان و صنعتگران ما به ویژه در حوزه پزشکی از این نمایشگاه بازدید می کردند، باتوجه به نیازمندی های روسیه احتمالا مبادلات تجاری شکل می گرفت

* باتوجه به توانمندی های صنعتی که به آن اشاره کردید، به نظر تعاملات تجاری ایران و روسیه چگونه خواهد بود؟

معتقدم مناسبت های تجاری میان ایران و روسیه افزایش یافته است، اما در اینجا باید اشاره کنم که اگر متخصصان و صنعتگران ما به ویژه در حوزه پزشکی از این نمایشگاه بازدید می کردند، باتوجه به نیازمندی های روسیه احتمالا مبادلات تجاری شکل می گرفت.

* به عنوان یک بازرگان در زمان بازدید از ایران اکسپو تصور دارید تعاملات ایران و روسیه در آینده چگونه شود؟

قطعا متخصصان ایرانی و روسی باید در آینده یک دیگر را به چنین نمایشگاه های دعوت کنند، به عنوان مثال متخصصان حوزه پزشکی یا پتروشیمی می توانند از تجهیزات قابل تولید در هر دو کشور آگاه و نیازهای یک دیگر را رفع کنند. اگر متخصصان روسی اکنون در این نمایشگاه حضور داشتند با بررسی مجوزهای لازم برای واردات کالاهای پزشکی به روسیه نسبت به تجهیزات پزشکی قابل تولید در ایران سفارشات عدیده ای را به صنعتگران می دادند.

* به نظر شما در ایران اکسپوی سال آینده چه شرکت هایی باید از سوی ایران دعوت شوند؟ این مورد می تواند چه نقطه قوتی را برای طرفین فراهم کند؟

معتقدم که باید شرکت هایی به ایران اکسپو دعوت شوند که تولیدات مشابه کالای های به نمایش گذاشته در ایران اکسپو دارند، در شرایط فعلی روسیه تعامل شرکت های فولادی وتبادل تکنولوژی ذوب فولاد می تواند ارتباط تجاری طرفین را تقویت کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha