۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
ورود جدی به عرصه صادرات گیاهان دارویی الزامی است/ضرورت حذف روادید ایران ویتنام
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ورود جدی به عرصه صادرات گیاهان دارویی الزامی است/ضرورت حذف روادید ایران ویتنام

اصفهان - اخوان فرید؛ فعال اقتصادی گفت: با توجه به موقعیت خوب ایران و به ویژه اصفهان در زمینه تولید دارو و گیاهان دارویی، ورود جدی به عرصه صادرات انواع دارو الزامی و نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.

غلامرضا اخوان فرید در گفت و گو با خبرنگار بازار، با توجه به حضور سفیر ویتنام در اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت فولاد، پتروشیمی، نساجی، کشاورزی، پزشکی و غیره حرفهای زیادی برای گفتن دارد و در این راستا با دیگر کشورها از جمله ویتنام می تواند وارد مبادلات تجاری شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه تولید دارو از جمله داروهای گیاهی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، افزود: پس از تهران دومین قطب دارویی کشور هستیم و می توانیم در زمینه این نوع مبادلات همانند دیگر صنایع، حرف نخست را در منطقه بزنیم.

این فعال و کارشناس اقتصادی اضافه کرد: ایران قادر به تامین ۹۷ درصد نیازهای دارویی خود است و ۷۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در داخل کشور را نیز تأمین می‌کند، بر این اساس می توانیم به عرصه صادرات دارویی نیز وارد شویم.

وی ادامه داد: این نکته قابل ذکر است که در زمینه گیاهان دارویی باید از خام فروشی پرهیز کنیم چراکه شرکتهای توانمندی نیز در زمینه تولید گیاهان دارویی در استان اصفهان و کشور با روشهایی کاملا علمی داریم.

حجم تبادلات تجاری ناچیز میان ایران و ویتنام نسبت به کشورهای همسایه

اخوان فرید با بیان اینکه لازم است سطح مبادلات خود را با کشوری مانند ویتنام که اقتصادی نسبتا دارد که به سرعت در حال ترقی است، افزایش دهیم، گفت: حجم تبادلات تجاری میان ایران و ویتنام در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که سهم ناچیزی نسبت به دیگر کشورها محسوب می شود، ویتنام با بیش از ۲۳۰ کشور دنیا ارتباط دارد و در این میان ما سهم ناچیزی داریم.

وی با اشاره به اینکه سفر سفرای کشورهای مختلف به گسترش تبادلات تجاری میان دو کشور کمک کند، تصریح کرد: جمعیت کشور ویتنام کمی از ایران بیشتر است و با گسترش روابط دو کشور در آینده نزدیک، به یقین گردشگران نیز از حضور در ایران استقبال می کنند.

حذف روادید میان دو کشور برای رونق گردشگری و مبادلات تجاری

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت این نوع ارتباط میان دو کشور باید تلاش کنیم تا روادید میان ایران و ویتنام نیز حذف شود تا شاهد رونق بهتر گردشگری باشیم.

وی بیان کرد: برای ارتباط میان تجار دو کشور و ایجاد قراردادهای تجاری لازم است مسیری مناسب برای تبادلات مالی پیدا کنیم که این امر نیازمند برنامه ریزی و تلاش جدی است.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha