۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
حمایت های بنیاد برکت برای اشتغالزایی با محوریت صادرات| قیر ایران با کیفیت ترین در منطقه
مدیر عامل مجموعه فرا مهراد شرق مطرح کرد

حمایت های بنیاد برکت برای اشتغالزایی با محوریت صادرات| قیر ایران با کیفیت ترین در منطقه

سلطانی، مدیر عامل مجموعه فرا مهراد شرق به بازار گفت: با حمایت های بنیاد برکت توانمندی قابل توجهی برای توسعه اشتغال و صادرات قیر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقایی، چین و سوریه کسب کردیم.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سال ها پیش طرح های حمایتی و اشتغالزایی را در سراسر کشور دنبال کرده است. باتوجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «مهار تورم، رشد تولید» نام گرفت، براین اساس بنیاد برکت جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر توانمندسازی چرخه تولید از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار معطوف کرده است. در همین راستا بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعه یافته حمایت های لازم برای توسعه یا آغاز اشتغال را داشته است. از همین رو با حسین سلطانی، مدیر عامل مجموعه فرا مهراد شرق تولیدکننده انواع قیر در شهر زاهدان به گفت و گو پرداختیم:

* به عنوان پرسش نخست، چند نفر در مجموعه شما مشغول به کار هستند و چه حمایتی از شما برای آغاز فعالیت شد؟

مجموعه تولیدی ما با حمایت‌های بنیاد برکت در این استان راه‌اندازی شد، در این مجموعه به بیست تا سی نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. حدود صد نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند. البته این میزان از حجم اشتغالزایی در فاز نخست است، براساس برنامه ریزی که انجام شده، در فاز دوم حدود صد نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهیم داشت.

* عمده محصولاتی که شما تولید می کنید در بازار داخلی مورد مصرف قرار می گیرد یا موفق به صادرات نیز شده اید؟

در مجموعه ما انواع قیر تولید می شود که عمده محصولات مورد مصرف در حوزه راهسازی استان سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین قراردادهای با وزارت راه، شهرداری ها، دهیاری ها و بنیاد مسکن برای تامین نیاز قیرشان داریم. در خصوص صادرات اشاره کنم که قراردادهای با کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم، به تازگی نیز برنامه ریزی برای حضور در بازار کشورهای آفریقایی، چین و سوریه داریم. تعدادی کشور از میان کشورهای مذکور در حال رایزنی و مذاکره جهت عقد قرارداد با مجموعه ما هستند.

مجموعه ما موفق به کسب تاییدیه ها و استانداردهای مختلف براساس گرید جهانی شده است، در میان این تاییدیه ها مهم ترین استاندارد «گردپیچی» است که توان تولید آن را داریم

* باتوجه به اینکه محصولات شما قابلیت صادرات دارد، کیفیت و استاندارد تولیدات شما در چه سطحی است؟

مجموعه ما موفق به کسب تاییدیه ها و استانداردهای مختلف براساس گرید جهانی شده است، در میان این تاییدیه ها مهم ترین استاندارد «گردپیچی» است که توان تولید آن را داریم. محصولات ما با این استاندارد علاوه بر تامین نیاز بازار داخل کشور می تواند در بازارهای صارداتی نیز سهم قابل توجهی کسب کند. در کنار بنیاد برکت توانمندی قابل توجهی برای صادرات کسب کردیم، باتوجه به نزدیکی واحد تولیدی به بندر چابهار، صادرات با سهولت بیشتری انجام می شود. هرچند که با در نظر داشتن اینکه شرکت نوپای هستیم، اگر گپی وجود داشته باشد در آینده آن را رفع خواهیم کرد.

* باتوجه به اینکه چابهار موقعیت اقتصادی و تولیدی فراوانی دارد، برنامه ای برای ایجاد واحد تولیدی در آن شهر در راستای کاهش هزینه های لجستیک ندارید؟

استان سیستان و بلوچستان نیاز شدیدی به محصولات تولیدی مجموعه ما دارد، طرح های توسعه بنیاد برکت منجربه افزایش توان داخلی و صادراتی واحد تولیدی ما شده است. باتوجه به اینکه در بندر چابهار نیز میزان مصرف قیر بالا بوده، اگر بتوانیم در آنجا نیز واحد تولیدی راه اندازی کنیم، توان افزایش سهم بازار در کشور پاکستان را خواهیم داشت. چرا که بازار کشور پاکستان برای ما استراتژی بوده و برای دست یابی به آن نیازمند طرح توسعه هستیم.

ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن انواع قیر در مجموعه ما وجود دارد، از این مقدار ۷۰ درصد در داخل کشور مورد مصرف قرار می گیرد و مابقی نیز صادر می شود

* به عنوان پرسش پایانی، ظرفیت تولید مجموعه شما برای انواع قیر در سال چه مقدار است؟

ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن انواع قیر در مجموعه ما وجود دارد، از این مقدار ۷۰ درصد در داخل کشور مورد مصرف قرار می گیرد و مابقی نیز صادر می شود. باتوجه به اینکه قیر ایران بهترین کیفیت را در منطقه دارد، از این رو تقاضا برای خرید این محصول در بازارهای صادراتی بسیار فراوان است. همین مورد ما را مجاب به راه اندازی خط تولید در بندر چابهار برای صادرات کرده است. در پایان از مجموعه بنیاد برکت که حمایت های لازم از استان و مجموعه ما جهت اشتغالزایی داشتند داریم، طرح های توسعه بنیاد برکت هر روز استان ضعیف ما را تقویت می کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha